HTML

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. felmérése szerint a hazai úthálózat legalább 50%-a teljes körű felújításra szorul.

Persze azzal kapcsolatban már nem sikerült komolyabb megállapításokat tenni a társaság kommunikációs vezetőjének, hogy eljutunk-e valaha odáig, hogy a rekreáció legalább részben megvalósulhasson.

A magyar útépítés legendásan drága, vagy hasonlóképpen haszontalan. Nem ritkán e két tulajdonság kombinálódik is. Gondoljunk csak bele az autópálya építkezésekbe...
Ugyanakkor a kátyúkérdés is kezd egyfajta izgalmas sajátosság-formát ölteni, ha a magyarországi közutakra gondol a mindenkori autós.

Tavaly összes 947 kátyúkár-bejelentés érkezett a Magyar Közút Zrt.-hez, melyekre – miután azok jogosságát megállapították – közel 30 millió forint kártérítést fizettek ki.
Az a bizonyos kutya ott van elásva, hogy az államnak jobban megéri szinte tökéletesen értelmetlenül kátyút javítgatni és kártérítési összegeket fizetni, mint belekezdeni egy nagy útfelújítási projektbe. Mindez ráadásul teljesen logikus gondolkodásra vall. Így gyanítható, hogy a mindenkori kormány jellegétől függetlenül valószínűleg harminc év múlva is ugyanezzel a helyzettel szembesül majd minden autós, aki körbejárja az országot.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. friss felmérése alapján (a jelzők a Zrt. által hivatalosan használt terminusok)  a magyar utak 52,3%-a rossz és 12,2%-a nem megfelelő. Csupán 20,8%-ra tehető azon útszakaszok aránya, melyek minősége tűrhető. 6,5%-nyi megfelelő úttal rendelkezünk mindössze, s mérsékelt örömmel ugyan, de kijelenthetjük, hogy Magyarország közúthálózatának 8,2%-a állapotban van.

Mindeközben


Ezt a táblát 2015. február 26-án fényképeztük Esztergom belvárosában.

Idén az állam 9,5 milliárd forintot költ majd útfelújításra, mely összeg nem sokban tér el az átlagosan ide csoportosított forrásoktól (bár valóban magasabb). Érdemes lehet belegondolni, hogy amennyiben 9,5 milliárd forint ráfordítás arra elég mindössze, hogy az utak 8,2%-a legyen minőségű, akkor mennyi pénzre volna szükség a szám 80% fölé emeléséhez. Nem írjuk ide, mert nem fér el...

 

civilhetes.net

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://civilhetes.blog.hu/api/trackback/id/tr167226113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása