HTML

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

Minden rendben az Esztergom-Budapest vonal felújításának költségével?

Az Esztergom-Budapest vasútvonalról írt cikkünk után kaptunk hideget-meleget, csak azt nem, hogy itt minden rendben.

A NIF Zrt. még azzal is megtisztelt bennünket, hogy minden képünket kommentálta. A minimum, hogy nevetségessé próbálnak tenni, de ez bennünket nem zavar, hiszen ilyen világban és ilyen országban élünk. A szakértőjüket az sem zavarta, hogy egy félredobott betonelemmel kapcsolatban leírja, hogy hamarosan tető kerül rá. Kíváncsian várjuk.

De térjünk a lényegre, arra, hogy ennyi szemét és nem tisztességes munka után, amit észleltünk és fotóztunk, a szerkesztőségünk nyugtalan lett. Az Esztergom-Budapest vasútvonal kivitelezésének minősége miatt. Felvetődött bennünk a kérdés, hogy vajon a költségek rendben vannak-e?

Vizsgálat tárgyává tettük a Berlin-Drezda vasútvonal teljes rekonstrukciójának költségét, - amely részletesen megtalálható a Wikipédián - néhány apróbb művelet után megállapítottuk, hogy a két ár között nincs is nagy különbség, hiszen a németek 174.2 km hosszan végezték el a teljes rekonstrukciót 802 millió Euróból, ami kilométerenként 300 Ft/ Euró áron számolva, 1 milliárd 381 millió forint, a magyar ár , 1 milliárd 318 millió forint. Mivel nem vagyunk vasúti szakértők, a dolgot rendben lévőnek is találhattuk volna, csak volt egy kis bökkenő, a német vasútvonal 2x2 vágányos és villamosított, valamint a sebessége 160 km/óra, kiépítve 200 km/órára.

Berlin-Drezda

Egyetlen szintbeli kereszteződése sincsen, zajvédő falak vannak 80 km hosszan, a biztosító berendezések ennek megfelelően lettek kiépítve, a megállóhelyek és pályaudvarok német alapossággal átépítve.

Ez volt az a pillanat, amikor elállt a lélegzetünk, mert minimum dupla árért kaptunk egy össze nem hasonlítható, minőségében megkérdőjelezhető, torzszülöttet. A matematikai műveletet tovább folytatva ezt a vonalat villamos felsővezetékkel, 160-200 km/óra sebességre képes pályával, kellett volna megkapnunk 656 millió forint kilométerenkénti áron. Ehelyett kaptunk egy dízel szerelvényes süllyedős, nem kellően tömörített, lassú szárnyvonalat, amelynek a környezetében, rendetlenség és hazugság van.

Az Esztergom-Dorog szakaszon, használt 1986-s gyártású sínekkel, 1981-87 között gyártott, használt, töredezett, repedt talpbetonokkal, földön fekvő kábelekkel, törött beton elemekkel, beázó kábelekkel, (lásd Leányvár állomás), lassító jelekkel, szükségtelen földmunkákkal.

Egy olyan vonalat, ahol 59,3 milliárd forint elköltése után a menetidő szinte semmit sem változik. Ez egy igazi magyar vircsaft, már csak az a kérdésünk, mikor hoz dr. Völner államtitkár úr nemzetközi szakértőket a pálya műszaki és pénzügyi felülvizsgálatára?

2010-ig az igazság és tisztesség bajnoka volt, lássuk mi maradt belőle!

 

a Szerkesztőség

Címkék: politika gazdaság Esztergom MÁV MAGYARORSZÁG Dr. Völner Pál

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://civilhetes.blog.hu/api/trackback/id/tr555855811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A harmadik nekifutásra talpbetonoztok még. magatokat teszitek nevetségessé. A wikipédia alapján gondolom pontosan összehasonlítottátok a műszaki tartalmat is.
Viccbagázs.
@Szúnyog: mindenesetre a szokásos túlszámlás beruházásnak tűnik. simicska volt a közbeszerzés nyertese itt is?
Van azért más is Holcim cementgyár bontása,nyergesi földügyletek stb,csak senki nem kíváncsi ezekre az ügyekre.
@Szúnyog: Valahogy amikor milliárdos csalásokról van szó, olyankor előkerül egy magadfajta troll, és a kérdező hitelességét egy helyesírási hiba vagy vélt helytelen szóhasználattal próbálja megkérdőjelezni.

Ezeket a kérdéseket igenis fel kell tenni, mindennel kapcsolatban, különben 25 év múlva is itt fogunk vergődni. Engem érdekelne, miért kaptunk négyszeres árért negyed minőséget?

(most ilyet még ne is hasonlítsunk össze, hogy a magyar pályán dolgozó munkás bére vs. a német pályán dolgozó munkás bére.)
A projekten dolgozó németek szerint is sem stimmelnek a dolgok. A rengeteg alvállalkozó miatt teljesen széttördelték a munkafázisokat ami kifejezetten a minöség romlását okozta.
@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Ha követted volna ennek a blognak a munkásságát, nem trolloznál itt.
Ezt a projektet is rendesen szétlopta a Fidesz. Érdekelne, hogy ebben mekkora személyes felelőssége van Völner Pálnak, aki azon nagyon kevés fideszes egyike, akit még jó politikusnak tartok.
@Mdavid89: most arról a Völnerről beszélünk, aki kerek perec kijelentette, hogy a vasutat "nem az ő élethelyzetében levőknek" találták ki?
@Szúnyog: A tények magukért beszélnek, 60 milliárd elköltése után nincs minőségi ugrás a 2-es vonalon, és nem egyedi az eset, az Alföldön 2.5 milliárd/km-ért építik át a 120 km/h-s pályát 160-ra, ami valójában csak felújítás, mert sem vonalkorrekcióra, sem új vágány építésére nincs szükség.
@Mdavid89: A jó politikus ilyen munkához nem adja a nevét, hanem lemond.
@Szúnyog: hagyd rajuk,mar harmadszor jonnek hazhoz pofonert...
:)
ugy latszik nekik ezt adtak ki az esztergomi mszmpsek,mint kampanyfeladat...
A 21. században 60-80km/h engedélyezett sebességű vasútvonalat építenek, Magyarországon, kész elmebaj.
@kézműves étcsokinyuszi: én is el tudom képzelni, hogy masszívan loptak. Na de akkor tessék megírni rendesen. Van olyan, hogy oknyomozó újságírás. De ezek a "civilek" pár naponta ide öntenek primitív módon valami baromságot. Most jönnek egy wikipedia-s linkkel, persze fogalmuk sincs, ott mit takarnak a számok, ahogy azt sem tudják, itt mit takarnak.
@Szúnyog: Jót tenne a véleményednek, ha felvilágosítanál bennünket, mit takarnak ott a számok.
Hátha mondhatnánk azt: igazad van. Így erösen csak csapkodás érzet van.
Nem kell a közelébe menni, és akkor nem látod hogy rossz.
Gondolom a völner is csak az élethelyzeti repülőről ellenőrizte, jaj de szép, lajoskám itt van még 5mrd, szívesen adom úgysem az enyém, a 20%-ot erre a számlára küldjétek.
@Szúnyog: biztos,hogy loptak...ebben az orszagban meg nem epult ugy semmi(legyen az siksagi alagut,40 centis kilato,zsurki vodkagyar vagy barmi...)hogy ne loptak volna belole...
de itt nem csak errol van szo,sajnos,hanem egy eroltetett kormany elleni muhisztirol...
a legelso szosszenetben meg akkor is kozgepeztek,amikor vegig lett vezetve,hogy ki mit csinalt es a kozgep a kozelbe sincs...
mindegy...

idaig a "liberalis" jelzot jarattak le a ballerek,most mar a "civilt" is...
sajnos...
@Szúnyog: Te egy igazi TROLL vagy. Biztosan lóvéért nyomod, hiszen svéd tudósok már bizonyították, hogy ártalmas vagy a netes társadalomra. Meg is kapod a zenédet: www.youtube.com/watch?v=o1eHKf-dMwo
Szerintem igenis jót tesz az embereknek, hogy max 60 km/h-val hasít a vasút.
Így a nép úgy érzi, hogy nagyobb országban lakik.
@bearman: Akkor a repülést be kell tiltani.
@kézműves étcsokinyuszi: Persze, értem én. Az igénytelenségük és butaságuk pontosan mutatja, kampányhisztizés folyik.
@zFuly: Én világosítsalak fel? Hát én írtam cikket. Pontosan annyira tudom, milyen műszaki tartalom áll a számok mögött, mint a cikk szerzője. Azaz semennyire. Csak én az ismerethiányomból nem írok bejegyzést.
@Szúnyog: nem a blogot trollozom, hanem Téged. És nem a a munkásságodért, hanem annak hiánya miatt.
süti beállítások módosítása