HTML

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Friss topikok

Péntek délután elindultunk, szerkesztőségi munkatársakkal, hogy körülnézzünk a megye több vasútvonalán. Megnéztünk nagy sebességű, nemzetközi vonalat és olyan mellékvonalat is, ahol a Suzuki-szerelvényeken kívül naponta csak két motorvonat jár.

Egyik korábbi cikkünkben írtunk az "ágyazat szélességéről".  Ennek kapcsán elindultunk a Budapest-Hegyeshalom-Rajka vasútvonal irányába. Ez a vonal Magyarország egyik legforgalmasabb vasútvonala és Tatától Hegyeshalomig alkalmas a pálya a 160 km/óra utazósebesség használatára.

Ezen a vonalszakaszon az ágyazat vastagsága (az ágyazat vastagsága az aljak felső síkja és a földműkorona közötti távolság) a Magyarországon érvényes szabvány szerint 57 cm, azaz az olyan pályaszakaszokon, ahol a sebesség legalább 140 km/óra vagy a tengelyterhelés 225 kN, ott ilyen ágyazatvastagságot kell alkalmazni.

Ahogy a fenti ábrán látható, az ágyazat méretei kétvágányú pályán 10,30 méter.

57 cm
Tata

Természetesen ezen a mellékvonali szakaszon is mértünk ágyazat vastagságot és ágyazat szélességet is. Nyílt vonalon mértünk és a szabvány itt azt mondja, hogy elég a 40 cm-es ágyazatvastagság.


Süttő

Mi is elvégeztük a mérést, ágyazatszéltől-ágyazatszélig mértünk és 12 méternél állt meg a centiméter. Ezt laikusként rendben találtuk, hiszen az ágyazatszél a vágány oldalirányú megtámasztása miatt igen fontos. Emékeztetnénk arra, hogy március 13-án, Piliscsév felett 10 méter szélességet mértünk.


Tata


Süttő

Az első fényképen a Piliscsév feletti pályaszakasz részlete látható. Jól látható, hogy a zúzott kövek színe hasonló a második fényképen látható "tatai kövekkel". Ezzel nincs is probléma, hacsak nem az, hogy a tatai vonalszakaszt 2007-2008-ban újították fel, a piliscsévi vonalszakasz meg teljesen új. Elképzelhető, hogy nem cserélték 100 százalékban az ágyazatot?


Tata


Piliscsév

Betonaljakból (beton talpfa - a szerk.) 1990-es gyártásúak is a pályaszakaszban maradtak, szemben például a "vadonatúj" Esztergom-Kertvárosi vonalszakasszal, ahol még 1981-es gyártású betonaljak is visszaépítésre kerültek.


Tata


Esztergom-Kertváros

Utunk Süttő felé folytattuk

Süttő előtt megálltunk a sorompónál. Korábban írtuk, hogy biztosan szabványos a sorompók bekötése úgy, hogy a kábelek szabadon lengedezhetnek. Ilyet ez idáig csak Esztergom-Kertvárosban és Piliscséven láttunk, de a Süttő előtti sorompónál is így van.


Süttő

A sorompótól nem messze láttunk egy átereszt, megnéztük közelebbről. Kíváncsiak lettünk, hogy ennek a telítettségére hány százalékot mondana a NIF.

Látszik az átereszen, hogy jóval "korosabb", mint a Leányvár előtti, de véleményünk szerint kevésbé hordalékos.


Áteresz Süttő előtt


Áteresz Leányvár előtt

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://civilhetes.blog.hu/api/trackback/id/tr535866134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ajánlom a szerzőnek az "ágyazatrostálás" fogalomnak járjon utána.

Bátor dolog az egyesen mérőszalagot keresztben tartani, míg valaki fotózza. A dolog, ha akarom szimplán marhaság, ha akarom vasútüzem megzavarása, azaz közérdekű üzem megzavarása.