HTML

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Friss topikok

Cikksorozatunk felkeltette egy vasutat szerető és ismerő olvasónk figyelmét. Úgy gondolta, hogy bemutatja a vasútnak azt a részét is, amit mi lelkes amatőrök nem látunk. Kezdjük azzal, ami mellett nap mint nap elmegyünk, és nem vesszük észre, vagy egyszerűen nem akarjuk észrevenni.

Elmondása szerint a MÁV vonalain rengeteg állomáshoz tartozik olyan épület, amit nem használnak semmire, nem tartanak karban. Néhányat felsorolt a teljesség igénye nélkül:

Rákospalota-Újpest 

Azállomásépület földszintjének legalább fele amortizálódik,helyiségek üresen állnak. Aaz állomás végén egy épület évek óta kiadó.
Az állomás áldatlan állapotaival az IHO is foglalkozott.

Rákosrendező

A Teleki Blanka út melletti, még használatban lévő egyik épület nagy része évek óta roskadozik, több épületben régóta hajléktalanok laknak, vagy már „spontán” leégett a teteje.

Romos vasúti épületek 1.

Romos vasúti épületek 2.

Angyalföld

Körülbelül három üres helyiségcsoport mellett két régi „helyi kapcsoló” épületét szintén nem használnak. Az egyiknek se ajtaja, se ablaka, a másikból csak a berendezést tépték ki.

Esztergom

A régi kocsivizsgálós épület ki van ürítve, - amit pedig már előző cikkeinkben is láthattak,-  az állomásépület pedig már a bejáratnál alá van dúcolva.

Verőce

Az épület jobb oldalán 3-4 vendégszoba várta egykoron konyhával a megszállni vágyókat. Jelenleg ezeket sem használja senki, legfeljebb a porcicák rendeznek benne naggyűlést.

Romos vasúti épületek 3.

Keleti-pályaudvar

A Kerepesi út felőli oldalán több ajtón látszik, hogy nem sűrűn használják, feltételezhetően olyan helyiségeket takarnak, amiket nem használnak semmire. Az egykori Józsefvárosi-pályaudvar is sok éven keresztül üresen várt sorsát és fosztogatóit, de a legtöbb állomáson vannak üresen tátongó, omladozó épületek, raktárak.

Néhány közülük képekben:

Romos vasúti épületek 4.
Budafok

Romos vasúti épületek 5.
Józsefváros

Romos vasút 6.
Rákosrendező - Teherpályaudvar ... méretes fák a sínpár közepén

Romos vasúti épületek 7.

Romos vasúti épületek 8.

Romos vasúti épületek 9.

Romos vasúti épületek 11.

Romos vasúti épületek 12.

Romos vasúti épületek 13.

Egyszóval szinte minden állomáson van olyan épület, vagy helyiség ami „üresen áll”. Senki sem foglalkozik velük, „várják bérlőjüket és felújítójukat”. Azok az épületek, amelyek kevésbé látható helyen vannak, előbb-utóbb a fémtolvajok, vagy a vandalizmus áldozatai lesznek, hajléktalanok költöznek beléjük veszélyeztetve ezzel a saját életüket. Az állomásépületekben lévő helyiségek szimplán a kihasználatlanságtól amortizálódnak akár évtizedeken keresztül.

Vajon havonta-évente mekkora vagyon megy így a levesbe?

 

Név és email a szerkesztőségben.

 

http://civilhetes.hu/amortizalt-ingatlanok-a-vasuton

Címkék: vasút vasútépítés MAGYARORSZÁG VÉLEMÉNY Dr. Völner Pál

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://civilhetes.blog.hu/api/trackback/id/tr225872063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Országszerte így van. Nem kell vasúton utazni ahhoz, hogy lássa az ember, mégis milyen állapotban van a magyar államvasutak. Ahol vasút van, ott a közelében csak a hanyatlás, az elhanyagoltság, a pénz nélküliség látszik. Gaztenger, lepukkant épületek, bűz, járhatatlan bekötőutak, stb. Vannak persze kivételek, ezek főleg a felújított állomások és vasúti szakaszok, de ez semmiképp nem a Keleti országrész...
Nem értem, ezekért miért nem lehet a MÁV-ot szénné büntetni. Vannak vezetők és vannak nyilván nem kicsi prémiumaik.

Önti a MÁV-ba a pénzt, de máig egy fajta zárt királyság ez, gondolom, az összes csókos ott landol. Ezek pedig nyilván nem tekintik sajátjuknak a saját tulajdonukat, hiszen jön egy másik kormány, repülnek.