HTML

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

Az internetadó után újabb ügyben visszakozott a kormány: az útdíjat bár a széleskörű szakmai, politikai és társadalmi tiltakozás ellenére bevezették, bő három hét után máris számos ponton megváltoztatták azt.

fonagy_utdij2_ba.jpg

Az új útdíjrendszer elsősorban nem bonyolultságával, hanem indokolatlan szabályaival váltotta ki sokak felháborodását - egyes útszakaszokon párszáz méterért kell matricát váltani, két híd is van, amelyeken az átkeléshez két matricát is meg kell váltani, és azok számára, akik a fővárosból a budaörsi bevásárlóközpontokba indulnak nagybevásárolni, szintén matricát kell váltani mindössze néhány kilométer használatáért. A problémák sora rendkívül hosszú, néhány intézkedés annyira abszurd, hogy még a helyi fideszes polgármesterek is szót emeltek ellene.

A szerdai kormányülésen a kabinet megtárgyalta a rendeletet, és néhány ponton módosítottak is azon, bár a problémák egy része továbbra is fennáll.

Ami megoldódott…

A könnyítések között szerepel, hogy a reptérre vezető útszakasz használata ingyenes lesz. Ez volt az egyik olyan vitatott pont, amely a legtöbb rosszallást váltotta ki, hiszen a rendkívül forgalmas útszakaszt rengetegen alkalomszerűen használják, eredetileg mégis matricát kellett váltani miatta.
A matricák érvényességi határát is módosították, ezek most már a megyehatár utáni első csomópontig érvényesek. Így az M7-esen a Balatonra igyekvőknek négy helyett "mindössze" három matricát kell megváltaniuk, a Veszprém megyeit nem. Nem lesz fizetős az M30-as sem, illetve az M86-os és 61-es utakért sem kell majd fizetni. A hidakon való átkelésért szintén nem kell majd matricát venni.

…és ami megmaradt

Talán a legérthetetlenebb, hogy a budaörsi szakasz továbbra is fizetős lesz - belegondolva azonban a kormány múltbéli intézkedéseibe és terveibe, talán még az sem lehetetlen, hogy ezzel kifejezetten a Tesco és más multik forgalmát akarják csökkenteni sajátos módon. A határátkelők és az M2-es szintén matricakötelesek maradnak.

A rendszer bevezetésének egyik legnagyobb hibája a teljes káosz volt: sok útszakaszon nem táblázták ki megfelelően, honnantól fizetősek. Fónagy János erről azt mondta a sajtótájékoztatón, „előre nem lehet meghatározni precízen a dolgokat”, ahhoz gyakorlatra van szükség. Hogy a fizetős útszakaszok kitáblázásánál milyen tekintetben nem lehetséges a precizitás, sajnos nem derült ki.

A másik nagy probléma az volt, hogy sem neten, sem az értékesítőpontokon nem volt egyszerű matricát vásárolni - Fónagy szerint erre februártól majd SMS-ben is lesz lehetőség. Remélhetőleg a mobilos rendszer jobban teljesít majd, mint az internetes.

 

civilhetes.net

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://civilhetes.blog.hu/api/trackback/id/tr597102961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

felettébb örülök annak, hogy ahhoz, hogy pusztán A pontból B pontba eljuthassak, hozzájárulhatok ahhoz, hogy a tisztelt magyar állam mégtöbb ingyenélője szarhasson. szerintem ez remek dolog.

bárcsak a 80%-os helyett 90%-os adó lenne, szerintem sokkal jobb lenne.
süti beállítások módosítása