HTML

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Friss topikok

Tények egy fecniről!

Már 2012-ben kapott kellő mennyiségű adatot a NAV ahhoz, hogy intézkedhessen.

ovwsj.jpg

Miért nem tette?

A Bunge több helyről származó információi szerint 2011 végén eljuttatott információkat megyei szinten az adóhatósághoz a kialakult helyzetről. A károkról, az áfa csalókról és az általuk forgalmazott étolajokról. Eltelt pár hónap, és az amerikai cég azt látta, semmi sem változott. Nagyban zajlik az áfa csalás, folyik a térvesztése a cégnek - mesélte egyik informátorunk.

Ezt érzékelve a Bunge készített egy prezentációt, és értesülésünk szerint 2012 elején eljuttatta a NAV központi hivatalába.

A NAV vezetői vajon félretájékoztatták a feletteseiket, vagy a felettesek is részesei az eltitkolásnak?

Amennyiben részeseik, akkor nincs helyük a közéletben. A KEHI-nek a NAV-ot kellene ellenőriznie és nem a civileket üldözni rendőri segédlettel. Lázár eltűnt, nem beszél, a beosztottak meg össze-vissza beszélnek. Tegyen már valaki végre rendet!

181 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://civilhetes.blog.hu/api/trackback/id/tr936918465

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ezt üzeni Andre Goodfriend a magyaroknak 2014.11.20. 18:43:34

Diplomáciai mentessége mögé bújva mutogatja felfelé tartott középső ujját vigyorogva kifelé az USA budapesti nagykövetségének ideiglenes ügyvivője. Kapjátok be, csicskák! A törvényeiteket meg feldughatjátok a s*ggetekbe a Bécsi Egyezménnyel együtt! Mi...

Trackback: Mennyire korrupt disznó Ön lélekben? 2014.11.20. 18:41:09

10 gyakori helyzetről olvashat lentebb. Elítéli mind a 10 helyzetet? Gratulálunk: Ön talpig becsületes, mehet tüntetni Vida Ildikó ellen! Ám amennyiben akár csak egy példaként hozott helyzetben is úgy döntene, hogy hülye lenne kihagyni, hogy jogtalan ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pályaőri bejárás mikor lesz az esztergomi vasútvonalon?
Már bocsánat, de a t. szerző hol él? Azt írja, "Már 2012-ben kapott kellő mennyiségű adatot a NAV ahhoz, hogy intézkedhessen", de semmi sem törtét. Egész egyszerűen nem igaz, hogy a NAV nem intézkedett, rengeteg lap megírta, hogy 2013-ban eljárások indultak az amerikai cég által jelzett ügyben: www.mfor.hu/cikkek/2_milliardos_afacsalas_ugyeben_nyomoz_a_NAV.html . Idézet belőle: "Eddig 16 személyt gyanúsított az ügyben. 8-an már vizsgálati fogságban vannak költségvetési csalás gyanúja miatt, 4-en előzetes letartóztatásban. Négy személyt pedig közokirat-hamisítással gyanúsítanak. A NAV 800 millió forint értékben vagyonlefoglalást is elrendelt." Ezt nevezi a szerző semminek?
A vizsgálat már lezárva, bűnösök elfogva, következik a bírósági szakasz. Mi a kínotok? Mindig az idegeneknek van igaza félétek s még tiltakoztok ha hazaárulónak vagytok nevezve?
Két dolog:

1) Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes jövőnkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes jövőnkben nem bízik, az áruló.

2) A jegyszedőnek az anyja egy malomtulajdonos kulák szeretője volt. Bevallotta.
Mindenki ismeri a MER-t (Maffia Együttm. Rencere):

A NAV-os vezetők nem basztatják a fideszes gazda politkusiaikat, hogy miből szerezték a fizetésükkel meg nem indolkoható mesés vagyonaikat, a fideszes gazdik meg nem basztatják a NAV-os vezéreket, ha azok a saját zsebbe rakják az adócsalóktól beszedett védelmi pénzeket.

FOLYTASSUK!
@bölcsbagoly: "Mindig az idegeneknek van igaza félétek"

Felétek meg a fidesznek. Ennyi. Tök mindegy a téma, tök mindegy milyen retardált pofákat kell védeni, ti jöttök a nickneveitek árnyékában és nyomjátok, mintha pénzt kapnátok érte.
@Rezsicsökkentő Hapcibenő: nem okvetlenül a fidesznek, hanem a nemzeti érzelmű, épeszű magyaroknak! Ha a kettő egybeesik, azzal mi is a baj?
@high up!: folytasd, az új OPNI-ban! Bár már késő...
Az Amerikai cég étolajára az etalon:-)
Tényleg nagyon drágán adják az olajaikat.
Talán próbálna olcsóbban termelni.
Vagy majd eléri, hogy minden étolajat betiltanak és csak ő maradhat a piacon , nem rossz .
A Lidl -ben most is van olaj 279 Ft /l áron, nagyon kétlem, hogy manipulált az ára.
/ De a kaposvári cukor is 180 Ft alatt, vagy a tej 160 Ft alatt, vagy a liszt 100 Ft alatt, ezek mind elcsalt áron??? Viszont fogyasztás csak az olcsó árukból van :-)) /
@bölcsbagoly: "A vizsgálat már lezárva, bűnösök elfogva, következik a bírósági szakasz".
Az agyhalott csúszómászók logikájában nem okoz interferenciát az a jelentéktelen tény, hogy a mai napig tele vannak a polcok áfacsalt étolajokkal. Ugye?
@lombozódó: Igen, ezek elcsalt árak. Hallgasd meg a tejtanács képviselőit, napi!!! több tucat kamion hoz és visz tejet, étolajat, cukrot az áruutaztatás keretében. A legnagyobb nyertes a CBA, egyébként, szerencsére a haszon magyar vállalkozásoknál marad, ugye, milyen jól hangzik?
@Parajpuding: ez állítás vagy bizonyítás? Miért csak a Bunge ára lehet valós? Ti vegyétek akár 1000 forintért is, csak mert ők amcsik. Teljesen hülyék vagytok? S még te agyhalottozol?
@Gyurika vagyok: persze, mert minden szentnek maga felé hajlik a keze! Megszűnik pár év múlva a tejkvóta/cukorkvóta is, akkor lesz ám hadd el had! Most azt használják ki, no meg a fordított áfa tiltását az EU által.
@Parajpuding:
lesz utánpótlás, ez egy pár perce kiadott mti hír, őket sem zavarja, hogy tovább virágzik az áfabiznisz.

A NAV kivizsgálta a Bunge Zrt. bejelentéseit

Budapest, 2014. november 20., csütörtök (MTI) - A Nemzeti Adó és Vámhivatal (NAV) a Bunge Zrt. bejelentése alapján két vizsgálatot folytatott, 2011-ben a vetőmag-felvásárlásnál, 2013-ban az élelmiszeriparban elkövetett bűncselekmények gyanúja miatt - közölte az adóhatóság csütörtökön az MTI-vel.

A hvg.hu csütörtökön írt arról, hogy az amerikai tulajdonú cég majdnem kéttucatnyi étolajmárkát, importőröket és forgalmazó cégeket nevezett meg, szállítóleveleket, számlákat, konkrét áfacsalási sémát vázolt föl 2012 elején az adóhatóság központi hivatalának elküldött anyagában.
A NAV csütörtök délutáni közleménye szerint az eljárás mindkét esetben különösen nagy vagyoni hátrányt okozó, bűnszervezetben elkövetett, költségvetési csalás miatt zajlott illetve zajlik. 16 embert gyanúsított az ügyben, ebből nyolcan már vizsgálati fogságban vannak költségvetési csalás gyanúja miatt, négyen pedig előzetes letartóztatásban.
A NAV feltárta, hogy az elkövetők több éve működtettek egy olyan bűnszervezetet, amely 12 magyarországi székhelyű gazdasági társaságból állt. Ez a bűnszervezet áfabefizetés nélkül különböző élelmiszeripari termékeket - például cukrot, étolajat, kávét - hozott be Magyarországra Szlovákiából és Csehországból, valamint Ausztriából. Az így elkövetett kár meghaladja a 2 milliárd forintot - áll a közleményben.
A NAV kivizsgálta a Bunge Zrt. bejelentéseit

Budapest, 2014. november 20., csütörtök (MTI) - A Nemzeti Adó és Vámhivatal (NAV) a Bunge Zrt. bejelentése alapján két vizsgálatot folytatott, 2011-ben a vetőmag-felvásárlásnál, 2013-ban az élelmiszeriparban elkövetett bűncselekmények gyanúja miatt - közölte az adóhatóság csütörtökön az MTI-vel.

A hvg.hu csütörtökön írt arról, hogy az amerikai tulajdonú cég majdnem kéttucatnyi étolajmárkát, importőröket és forgalmazó cégeket nevezett meg, szállítóleveleket, számlákat, konkrét áfacsalási sémát vázolt föl 2012 elején az adóhatóság központi hivatalának elküldött anyagában.
A NAV csütörtök délutáni közleménye szerint az eljárás mindkét esetben különösen nagy vagyoni hátrányt okozó, bűnszervezetben elkövetett, költségvetési csalás miatt zajlott illetve zajlik. 16 embert gyanúsított az ügyben, ebből nyolcan már vizsgálati fogságban vannak költségvetési csalás gyanúja miatt, négyen pedig előzetes letartóztatásban.
A NAV feltárta, hogy az elkövetők több éve működtettek egy olyan bűnszervezetet, amely 12 magyarországi székhelyű gazdasági társaságból állt. Ez a bűnszervezet áfabefizetés nélkül különböző élelmiszeripari termékeket - például cukrot, étolajat, kávét - hozott be Magyarországra Szlovákiából és Csehországból, valamint Ausztriából. Az így elkövetett kár meghaladja a 2 milliárd forintot - áll a közleményben.
Igen, próbáljon a jogszabályokat betartó még olcsóbban termelni. Aztán bízzunk benne hátha tönkremegy az áfacsalókkal való küzdelemben, és átveheti a helyét valamelyik fideszes oligarcha cége.
A boltokban lévő összes 400 Ft alatti olaj áfacsalt, ezalatt nem lehet előállítani az adott minőségi szinten, főleg nem a külföldről ideszállítás költségével terhelten. Az előállítási árban a legnagyobb súllyal a nyersanyag, a napraforgó ára számít, annak az ára külföldön is igen hasonló, míg az étolaj előállításához szükséges energia költsége és munkások bére nem nyom annyit a latban. A szlovák, román, szerb olajakat több cégen keresztül megfuttatják, nettó áron veszik, de ezt az árat számlagyártól vett számlán már bruttóként feltüntetve akár többször is visszaigénylik utána az áfát. A NAV direkt csak a láncolat egy olyan szereplőjét kapja el és mutogatja tevékenysége bizonyítékaként, amelynek általában csak egy bepalizott hajléktalan a tulajdonosa, a valódi nagykutyákat véletlenül sem bántják. A Kaposvári cukorgyár termelési vezérigazgató-helyettese szerint áfacsalás útján kerül a boltokba a cukor 80-90 százaléka, beleértve a Kaposváron előállított mennyiség jelentős részét is.
A külföldről érkezett tej 80%-a áfacsalt iparági elemzők becslése szerint, nem véletlenül borogatják szegény gazdák az utcára a tejet, felhívva a figyelmet helyzetük tarthatatlanságára, hogy még a minimálbéres munkaerővel is az előállítási költségük alá mennek az áfacsalt szlovák tejjel.
De azért védjétek a védhetetlent, és támogassátok a maffiát tetves hazaárulók!
@AntiKorrupt: tudtommal Mo-on igen sok napraforgót termelnek, miért is kell a Bungenak máshonnan szállítani?
Hajtogatjátok a hülyeségeiteket, hiába bizonyitja a másik oldal hogy egyrészt a NAV már megtette a dolgát, másrészt, hogy a Bunge sem makulátlan.
@bölcsbagoly: ,,nem okvetlenül a fidesznek, hanem a nemzeti érzelmű, épeszű magyaroknak! Ha a kettő egybeesik, azzal mi is a baj? "...Te igen hulye.aki epeszu az nem lehet fideszes.Vered itt a nyalad mert egy szem bandat elkaptak szaros 800 millioval,mikor 1000 milliardokrol van szo.Nyilvan ok nem fizettek ki a vedelmi penzt a fisdeszcsurhenek,azert buktak. Korrupt ,tolvaj hazaarulo fideszcsurhe pfuj.
@martineden: elgurult a dilibogyód? Még csak féléve volt az idei első nagy vereségetek s már ennyire ki vagytok készülve? mi lesz itt veletek '18-ig? Újra kell nyitni a Lipótot!
@bölcsbagoly: A bunge termeszetesen Mo-rol is vesz alapanyagot de amugy kinek mi koze hozza es hogy jon ez ide?? A nav vizsgalat miert csak 2013-ban indult?? Mi az eredmenye arrol van egy linked?! Mennyi nyert vissza az allam az elcsalt afabol?? Stb. A bunge miben saros?? Ez a topic a bunge sararol szol?? Nem, ez a topic a nav sararol szol?? A nav sarat elfogadhatobb ha a bunge is saros?? Racionalis gondolkodasra kepes vagy??
@bölcsbagoly: Nekem biztos nem volt semilyen veresegem,de azert tetszett ,hogy hetfon a patkany fidesz,jobbik csurhe feknyomos alsoval hazakotrodott 4 orakor a parlamentbol.A hos bator hazafiak,muhaha.Hazug ,tolvaj,korrupt fideszcsurhe pfuj.
@bölcsbagoly:

"S még te agyhalottozol? "

Nemcsak ő, hanem én is!

Most csak egyet emelnék ki a hülyeségeidből:

"A boltokban lévő összes 400 Ft alatti olaj áfacsalt, ezalatt nem lehet előállítani az adott minőségi szinten, főleg nem a külföldről ideszállítás költségével terhelten."

Erre TE ÉSZLÉNY:

"tudtommal Mo-on igen sok napraforgót termelnek, miért is kell a Bungenak máshonnan szállítani? "

Az 400 Ft alatti olaj, amiről itt mindenki beszél (nem a Bunge-s) és áfa csalt cucc, az mind KÜLFÖLDRŐL van behozva.
De azért "tudtoddal" termelnek Mo-on napraforgót.
@bölcsbagoly: Még szöveget értelmezni sem tudsz maffiabérenc, a külföldi étolajat kell ideszállítani, nem a napraforgót. A NAV nem tette meg a dolgát, 2 évvel a Bunge bejelentése után, és az állítólagos nyomozás után ugyanazok az áfacsalt étolajok ott vannak a boltok polcain, melyeket a Bunge sérelmezett. Jellemző a maffiátokra, ha valaki vádol valamivel, a vádlót kell lejáratni. A Bunge állított valamit, a fidszbérenc média mocskolja a Bunge-t. Horváth András vádolt, válaszul egyből megindult a mocskolás, lejáratás, hiteltelenítés. USA vádolt valamivel, már indult is az USA ellenes hergelés, járjon az bármilyen következménnyel is. Semmi se számít, csak a rohadt maffia még működhessen.
@AntiKorrupt:

Sajnos @bölcsbagoly: valójában 99%, hogy egy szimpla troll!
Egyszerűen nem lehet valaki annyira ostoba, mint ő.
Az a dolga, hogy félremagyarázza a dolgokat.
Persze itt a blog világában ez nehéz, mert könnyen elkapják.
Ezért is kezd már elszállni az agya mostanában, mert nem igazán bírja a feszkót.... :)
@MikeBoy:
Teljesen nyilvanvali hogy troll. Statisztikailag lehetetlen hogy valaki a kormany osszes intezkedessel egyetertsen es azt meg is vedje, megha szimpatizal is magaval a kormannyal. Aki ilyet tesz az vagy hulye vagy fizetett troll.
@MikeBoy: ne magadból indulj ki, te kriptaszökevény!@Pan Modry: dettó!
@AntiKorrupt: téged órabérben fizet a Bunge?
Sajnos Vargáék a Bunge által kezdeményezett ügyeket bemutatták.

Nem úgy mint Jóbarát a bizonyitékait a korrupcióról.

Különben sem valószinü hogy a nép a Bunge drágább étolajáért fog tüntizni, igaz?
Acsarkodók és fröcsögők! No, meg a tekintetes újságírók...
Vette valaki a fáradságot, és megnézte egyáltalán, hogy az ominózus Bunge Zrt mit is csinál, hogyan üzletel?
Érdemes összevetni a 2009-es és a 2013-as pénzügyi adataikat: roppant érdekes és tanulságos, bár sokak számára érthetetlen...
Például: a 2009-es és a 2013-as belföldi értékesítés kb. ugyanannyi (43 milliárd Ft körül van). Aztán: érdekes módon a 2013-as export majdnem 100 milliárd, szemben a 20009-es kb. 50 milliárddal.
Aztán: érdekes módon a 140 milliárdos forgalmú cég mindössze 22 millió Ft-ot tart a számláján... hú-ha! ez azért gáz. Nem éppen fizetőképes.
Aztán: csodás módon szinte ugyanannyi osztalékot fizetnek mindkét évben (15.16 milliárdot) a holland Bunge-nak mint tulajdonosnak, holott 2009-ben 14 milliárd körül volt a nyereség, míg 2013-ban 4 milliárd körül. Naháát... és közben a tartozásuk (kötelezettségük) közel kétszeresére nőtt (29 milliárdról 52 milliárdra). Aztán: a bérköltségüket kb. 2.5-szörösére növelték - kötve hiszem, hogy az egyszerű dolgozók bérét emelték volna fel ennyire...
Ezek alapján elég érdekes képet kaphatunk... Vajon a megnövekedett exportban nincs-e benne az ÁFA-csalók álexportja?
Nem az is okoz-e nekik gazdasági nehézséget, hogy a tulajdonos mohó, ugyanakkor szarul is gazdálkodnak?
@bölcsbagoly: Nem, engem Horváth András fizet órabérben, aki az NSA ügynöke, amit meg a zsidó háttérhatalom irányít, hogy hazug vádak révén megdöntse az egyetlen igazszívű nemzeti kormányt Magyarországon.
Ha valakiről, rólad lehetne megalapozottan állítani hogy fizet a maffia, önszántadból nem lennél ilyen agyatlan.
Ha meg 500 forint lesz az étolaj ára, ahogy a Bunge szeretné, a libsi kórus azzal jön hogy a fidesz ellehetetleníti a szegényeket
@hümhüm:
Ezek az Unileverből lettek? Mert az egy nagy svihák volt
@hümhüm: Én nem néztem meg a Bunge gazdálkodását, de:

1. egy amerikai multi magyar leánya nem nagyon lehet korrupt, mert ha rajtakapják, akkor az USA-beli multi központi főnökein csattan az ostor. És nem ám úgy, ahogy idehaza szokták büntetni a gazdasági bűncselekményeket, hanem valóban kíméletlenül. Ezt ők nem merik megkockáztatni, ezért hát kerülik a korrupt dolgokat. Pont ezért szoktak Magyarországon "versenyhátrányba kerülni", hiszen nekik nem szabad csalni, míg szinte mindenki más csal - ez nehéz pálya,

2. Azok az adatok, amelyeket elmondasz nem vallanak semmi gyanúsra. Persze ha nulla lenne a nyereség, no az nagyon gyanús lenne, de messze nem nulla. Az, hogy a bérköltségek mekkorák, az tényleg nem mond sokat. Nem bérköltségek formájában csalnak a cégek. A számlán sok cégnek van közel nulla egyenlege év végén. Ez sem jelent sokat.

3. Lehet persze, hogy időközben a Bunge is elkezdett csalni, de erre nem bizonyíték az, amiket Te itt felsorolsz.

4. Az ÁFA-csaló mindannyiunk zsebéből lop ki pénzt. Az gyenge vigasz, hogy ettől a cukor meg a tej kicsit olcsóbb. A megoldás vagy a fordított ÁFA lenne, vagy a nagyon kicsiny ÁFA, hogy ne érje meg csalni.

Ha valaki tudja, hogy az EU miért ellenzi a fordított ÁFÁ-t azt megköszönném. De igazi szakértőt keresek, valós érvekkel, nem demagóg magyar szabadságharcost, aki szerint ezzel is velünk akarnak kicseszni. Előre is köszönöm.
@AntiKorrupt: meg van már a gyógyszered? Horváth barátod már menthetetlen...
@bölcsbagoly:

A helyzet csak romlani fog.
Lassan olyan ügyekben kell trollkodnod (és a többi hozzád hasonlónak), amiket már semmilyen módon nem védhetsz.

Itt sem világos, hogy mit kavarsz, mert már régen el vagy kapva.
Csupán egy ostobaságodat írtam le ott fent, de abban is úgy kussolsz, mint az a bizonyos szar a fűben....
@vajdasagi: az okfejtésed csak ott sántit, hogy az amcsik alapból azon az állásponton vannak, hogy csak a másikok lehetnek korruptak, a sajátjaik soha! Ergo, semmi baja sem lesz az otthoni főnököknek.
@MikeBoy: te most az Állami Jósdából írogatsz? Te lennél maga Szilvássy Petike?
@bölcsbagoly: Vigyázz ezzel, mert szerintem is meg a lakosság értelmes részének 99%-a szerint a Horváth a jó. Sajnos a lakosság nagy része nem is hallott a Horváthról, meg éppen ValóVilágot néz. Amiatt alakulnak ki azután az olyan agyhalottak, akik bölcsbagoly nick-ként írogatnak baromságokat.
De lehetsz Te fizetett troll is, csak akkor amit Te csinálsz, azt úgy hívják, hogy hazaárulás.
@bölcsbagoly: Én tudok olyan amerikai nagyfőnököket mondani, akik most is börtönben rohadnak gazdasági vétségekért. Tudnál Te Magyarországról egyet is említeni? Volt egy valaha, a Zuschlag, de attól tartok, bármilyen gazember is ő, azért került végül is börtönbe, mert röhögött a Holocaust-megemlékezésen, és hát ez lett a vége... Enélkül őt sem kasznizták volna be (pedig megérdemelte, mint még sokszázan).
@vajdasagi:

Amit ez a hümhüm ide beírt az a nesze semmi fogd meg jól.

Főleg ez a rész önmagában egy rettenetes nagy baromság:

"Aztán: érdekes módon a 140 milliárdos forgalmú cég mindössze 22 millió Ft-ot tart a számláján... hú-ha! ez azért gáz. Nem éppen fizetőképes."
@bölcsbagoly:

Te magad érted saját kérdésedet trollom?
Egyetlen egy dolgot írtam neked!
Ne lapíts már abban az egyben is, mint szar fűben na... :)
@vajdasagi:

"csak akkor amit Te csinálsz, azt úgy hívják, hogy hazaárulás. "

Ne szállj el!
Ő csak önmagát árulja el.
A hazáját nem tudja, mert arra egyszerűen nem képes (nincs hozzá mondjuk így "fegyvere"). Ez csak egy blog és
@bölcsbagoly: csak egy név nélküli tetves katona, aki ide írogat és semmi több.
@vajdasagi:' 1. egy amerikai multi magyar leánya nem nagyon lehet korrupt, mert ha rajtakapják, akkor az USA-beli multi központi főnökein csattan az ostor. És nem ám úgy, ahogy idehaza szokták büntetni a gazdasági bűncselekményeket, hanem valóban kíméletlenül. Ezt ők nem merik megkockáztatni, ezért hát kerülik a korrupt dolgokat. Pont ezért szoktak Magyarországon "versenyhátrányba kerülni", hiszen nekik nem szabad csalni, míg szinte mindenki más csal - ez nehéz pálya,'

Naná. A Bunge aztán nem tenne olyat...:))

''Magyarországon adócsalás gyanúját jelző társaság maga is érintett abban a három évvel ezelőtt indított büntetőeljárásban, amelyet az argentin adóhatóság indított a világ négy legnagyobb amerikai gabonakereskedő vállalata, az amerikai ADM, a New York-i székhelyű Bunge, az amerikai Cargill és a francia Dreyfus ellen.

Ricardo Echegaray, az argentin adó- és vámhivatal vezetője 2011-ben azt nyilatkozta a The Guardian brit napilapnak, hogy „ezek a vállalatok bűnözésbe fogtak”. – 2008 volt az az év, amikor a mezőgazdasági termékek ára drasztikusan megemelkedett. Az árakat tekintve ez volt (az érintett vállalatoknak) a legjobb év, mégis azt láttuk, hogy a legnagyobb eladásokat jegyző vállalatok profitja nagyon alacsony volt – mondta Echegaray. Szerinte bizonyítékokkal lehet alátámasztani, hogy a négy kereskedőcég meghamisította adóbevallásait, az argentin törvényeket megszegve adóparadicsomokba menekítették bevételeiket, mindemellett mesterségesen inflációt gerjesztettek, hogy ezáltal csökkenjen a befizetett adó mértéke, és adókedvezményeket igényelhessenek. A Bunge állítólag az uruguayi fővárosban, az adómentes zónának tekinthető Montevideóban nyitott irodát, és ide menekítette exportbevételeit. Argentína a Bunge-tól 476 millió dollár adótartozást, a Cargilltől 252 milliót, a Dreyfustól 140 millió dollárt követelt. Mind a négy vállalat elutasította a vádakat.''

Mind a 4 csaló vállalat amerikai.
@vajdasagi: 'Vigyázz ezzel, mert szerintem is meg a lakosság értelmes részének 99%-a szerint a Horváth a jó.'

Nyilván ezért szavaztak a fideszre.
@bölcsbagoly: Van olyan, hogy nem nemzeti érzelmű magyar. Szerintem nincs. Magyarok vagyunk csak így egyszerűen, nem kell azon rugózni, hogy ki a nagyobb magyar. Nacionalizmus már rengeteg bajt okozott. Elég volt belőle.
@willcox: no nem, vannak
1. más etnikumú magyar állampolgárok,
2. vannak magyarságukat fel nem vállaló magyar állampolgárok és végül
3.vannak magyar identitású magyar vagy más állampolgárságú nemzettársaink!
Nnem kellene francia vagy más eredetű libsi/komcsi személetet táplálni a nemzeti identitásról!
@bölcsbagoly: Na, ezt szépen megírtad, már csak azt kéne valahogy kimagyaráznod, hogy a Bungee termékei hogyan kerültek a polcokra a saját árainál olcsóbban. Biztos a CBA annyira szívén viseli a fogyasztókat, hogy beszerzési ár alatt árul. (Persze ez törvénybe ütközik, de a CBA-ra nem vonatkoznak a törvények, mert ő nem egy gonosz multi, hanem becsületesen megosztja az illetéksekkel a külföldi offshore cégekbe kivitt vagyont.)
@Larry Silverstein: Nézd, Argentína egy még nálunk is korruptabb ország, ahol gyakorlatilag államcsődött okozott a korrupt és tudatlan kormány. Az, hogy egy ilyem állam vezetői miket mondanak vagy tesznek, az a szememben nem komoly érv. De akkor már inkább azt kellett volna mondanod a Bunge-re az argentin dolog helyett, hogy az igazgató anyja egy malomtulajdonos kulák szeretője volt.

Amúgy nekem a Bunge vádjai akkor is igaznak tűnnek, ha netán azóta ők is beadták a derekukat, és ők is beálltak a sorba. Én még akkor is a NAV_ban látnám a nagyobbik vétkest. De ez csak spekuláció: nem tudok róla semmit.
Az viszont gyanús, hogy bárki rosszat mond a kormányról, az Neked mindjárt rosszfiú.

Összegezve: amit itt mondasz, az nem változtat azon, hogy nagyüzemi ÁFA-csalás folyik, és ezt a NAV meg a kormány tűri. No ez a gáz, nem az Argentína kontra Bunge ügy.
@vajdasagi:

"Amúgy nekem a Bunge vádjai akkor is igaznak tűnnek, ha netán azóta ők is beadták a derekukat, és ők is beálltak a sorba."

Ez logikai hiba.
A NAV már régen cafatokra tépte volna ezért a Bunge-t. :)
@bölcsbagoly: " magyar identitású magyar vagy más állampolgárságú nemzettársaink!"

Na te büdös egykori MSZMP-s tag komcsi, ezt a mély seggnyalást pont a te szádból kell hallgatnia minden becsületes magyarnak?
Téged még ráadásul a Soros is pénzelt, így te csak csak egy kis szar ballibsi vagy. A magadfajta megélhetési komcsiklibsik hiába rohantak át a hazaáruló és nemzet elrohasztó fideszbe, nem lesz nektek további menekvés Orbánya elvtársad bukása után.

Már alakul a NÉPI FORRADALOM a fidesz maffia pártod ellen, ami a téged és a hazaáruló fideszkomcsi bandádat a Gulágra fogja kivágni. Hazamennni majd csak a Lenin mauzóleumba tudsz majd. De nem Magyarországra, mert ott a magadfajta hazaárulónak csak a börtön jut.
@Larry Silverstein:

Argentina nektek fidióta birka barmoknak a példaképe, tudjuk. Egy ország, amelyik rendre tökönj szúrta magát, amelyik rendre elkúrta az összes lehetőségeit, hála a permanens forradalmi meg antiimprilista komcsi jelszavaikkal.
Államosítottak az ottani fideszkomcsik, szidták a külföldi multikat az ottani fideszkomcsik, milliárdos tétlelekben loptak az ottani fideszkomcsik. Aztán az argentin nép a Fairy tale helyett az államcsődben végezte.

Minden argentin elnök legnagyobb bravúrja az volt, hogy a nép nem húzta fel őt az akasztófára. A fideszes barmok azt hiszik, hogy ez nekik is sikerülni fog. Ha már az argentin elvtársaik is sikerült.
Hát, tévedni fidióta dolog.
@dr doktorka: pofa be, OPNI szökevény! vedd be a gyógyszered és kussolj, hasonszőrű haverjeiddel együtt.
@igazi hős: tudtommal a tettesek őrizetben vannak, nemsokára indul a birósági eljárás. Mi a kinod? Ti annyira hülyék vagytok, hogy elvárjátok a tűzoltóktól is, hogy tudják, hogy mikor/hol lesz tűz!
A NAV sem más, honnan tudná, hogy ki akar ÁFÁ-t csalni, mig meg nem teszi? S utána meg el kell kapni és bizonyitani a tettet.
@Dr Gregory House: hogy rogyjon rátok az ég a nagy sirámaitokkal a lumpenek irányában! A kormányzásotok idején persze kolbászból fonták a keritést is, nemde?
@bölcsbagoly: De nem esik egybe. A nemzeti érzelmű, épeszű magyar nem örül annak, ami a hazánkkal jelenleg történik. A nemzeti érzelmű, épeszű magyar elítéli a korrupciót és a közvagyon ellopását akkor is, ha fideszes lop. A nemzeti érzelmű, épeszű magyar megveti a kontraszelektált kolesztársak, meg focicsapattagok helyzetbe hozását. A nemzeti érzelmű, épeszű magyar nem tapsikol a fidesznek.
@Larry Silverstein: A Fideszre szavazók min. 70%-ának fogalma sincs arról, ki a fene az a Horváth András. A korrupció szó értelmét érti, de a működéséről fogalma sincs. A 100000 Ft-ot érti, de a 100 milliárdot felfogni sem tudja. Ha egyszer azt látná, hogy mit ebédel egy Fidesz-miniszter gyereke az övéhez képest, azt megértené.
Szerintem, néha maga is megijed. Találos kérdés:vajon ilyenkor igazat mond vagy hazudik?
kenyszerbagoly.blog.hu/2014/10/31/a_harmadik_erkolcsi_ko és egy régebbi:
kenyszerbagoly.blog.hu/admin/post/edit/6678755
@hümhüm: Az hogy a belföldi értékesítés megegyezik, nem jelent semmit. Ha a fogyasztás közben 10%-ot nőtt, akkor ők piacrészt vesztettek. Ja, és közben ne feledjük, volt áremelés, tehát kevesebb eladott volumenre jut ugyanannyi érték. Ha csökken a piac, logikus, hogy az exportból akarnak plusz bevételhez jutni. És miért is tartana egy cég több száz milliót a számláján? Osztalékot pedig ugyanannyit fog fizetni, ugyanis bármilyen furcsa, ezeket a cégeket a befektetők tartják el. Ha kevesebb az osztalék, elhúznak máshová. Ha te fektetnéd be a pénzed ígért 5%-os kamatra, de csak 3-at kapnál, meg némi magyarázkodást, te is kivennéd. A tartozás növekedése: nem lehet, hogy befektettek? Mondjuk bővítettek egy üzemet (mivel nőtt az export)? Ja, és akkor máris több dolgozó kell, ami növeli a bérköltséget...

Akkor lehet, hogy meg is fejtettük, mi történt?
@Sir Galahad: Mekkora összegnek 2Mrd az áfája?
Mondjuk 7.5Mrd-nek? Ennyi lenne a nagy csalás? Ez józan ésszel is csak a jéghegy párolgása.
@hümhüm: Az áfát hiányolja a költségvetés. Amikor elcsalják, akkor nem fizetik be. Nem a Bunge nem fizette be, hanem mások.
@vajdasagi: hát persze, hogyne.

viszont feltételezem, hogy van agyad.

szaúd arábia a világ legkorruptabb országa, az usa fő szövetségese. afganisztán és irak, a világ 2 másik legkorruptabb országa, 10 éve usa közigazgatás alatt áll.

az usa-t egyáltalán nem izgatja sem a korrupció, sem a demokrácia. Az érdeke annyi hogy a cégei hazapumpálják a pénzt a világból az usa-ba, a helyi adók elkerülésével, ha kell. ez történt argentinában, nem más.

egyszerü ez mint a faék
@Jolka40: ....:)

-a korupciós vonyítás nem hoz ballib kormányt, ez a tanulság

-a jobbik nem vonyit korupcióról, nincs is neki hol, mert médiája semmi, mégis előzi a bolsikat
@bölcsbagoly: Te, huhogányos, te!
Ne égesd már magad.
te nevezed magad magyarnak? Hisz a Bungle az egyetlen, amelyik egyáltalán magyarnapraforgóból készít olajat!
Azt ugye tudod, hogy az olaj előállításában épp a naprpforgó ára a legnagyobb tétel? utána az adók, aztán az előállítás....
Egyébként számolni tudsz-e? Ha egy termék ára 400 forint, a másiké meg 280 akkor mijafaszból adjon a bungle engedményt????
@Larry Silverstein: A jobbik az mi?
Megélhetési politikusok. Mióta ott a húsosfazék, már nem fontosak az elvek...
Hány törvényt vert keresztül a jobbik a parlamenten mondjuk a cigánybűnözés ügyében?
@Larry Silverstein: Tett-e fel kérdéseket a jobbik, hogy miért csak a magyar marha lett csökkentett adókulcsos, a magyar gabona és napraforgó miért nem?
Hogy kiszámolta-e valaki, miért kell nekünk az oroszokkal atomerőművet építtetni?
A jobbik, aki a németekkel nem parolál, a jobboldali ukránokat megveti, de az orosznak benyal!!!!
A jobbik, akit Putyin pórázon vezet.
Ugyan, elvtárs, gondolkozz már.
@bölcsbagoly: Hülyegyerek. A 200 milliós tételből mintegy 20 millióra válasz a nav áfacsalásos nyomozása.
Ez tíz százalék. Erre vered magad? A maradék 90 meg ott a boltokban...
Az a pénz a te pénzed, amit ellopnak, hülye.
@Sir Galahad: Kiváló cikket sikerült belinkelned, amelyből kiderül, mi is a baja a Bungének és a hozzá hasonló, hazai piacra termelő magyarországi cégnek a NAV-val.

A Bunge 2011-ben fordult a NAV-hoz. A mostani botrány hatására (2014 vége) a Varga szájába adott, és a Századvég által kivegyészkedett mentegetőzés azt tartalmazza, hogy 2013 decemberére ért el valamiféle eredményt a NAV a nyilvánvaló csalás felderítésében. Több, mint két évig nem sikerült tenni semmit, a fináncmentes olcsó áru akadálytalanul került ki az üzletek polcaira. Pont elég idő ez, hogy tönkre tegyenek egy hazai termelő céget.

Feltételezem, a most utólag bejelentett "siker" benne lehet Horváth elkobzott dossziéjában, amely azt bizonyítja, hogy a NAV vezetők leállítják az Áfa-csaló piramis egy szintjén a nyomozást. Itt sem jutott el az ügy az igazi nyertesekhez, azokhoz a kiskereskedelmi cégekhez, akik a csaló hálózat áruit végül nagy tételben értékesítették (jelenleg is értékesítik) a fogyasztóknak. A CBA-hoz talán bekopogtathatnának, ha valódi sikert szeretnének elérni.
@bölcsbagoly: Persze. Az adócsalás főszervezője Kaya Ibrahim és Joszip Toth volt, most majd jól megfingatják őket.
@bölcsbagoly: "nem okvetlenül a fidesznek, hanem a nemzeti érzelmű, épeszű magyaroknak! Ha a kettő egybeesik, azzal mi is a baj? "
- Az hogy többnyire nem esik egybe. Ezt diagnosztikáltam.
@Erő e-meló: "Ha meg 500 forint lesz az étolaj ára, ahogy a Bunge szeretné, a libsi kórus azzal jön hogy a fidesz ellehetetleníti a szegényeket "

Az már lefutott ügy.

index.hu/chart/2014/11/20/elkeseritoek_a_szegenyseg_legujabb_adatai/

"A Magyar Tudományos Akadémia szociológusai ismertették uniós összehasonlításban a szegénység terjedéséről szóló adatokat. A számok azt mutatják, hogy a helyzet az elmúlt néhány évben meredeken romlott, amit a gyerekek különösen megszenvednek. A kutatók szerint ha a kormány valóra váltja a terveit, még súlyosabbá válik majd.

Magyarországon a szegénység folyamatosan nő, leszakadunk még a visegrádi országoktól is, pedig a gazdasági fejlettségünk nem indokolja, hogy ilyen mértékű legyen a leszakadás, hangzott el csütörtökön az MTA Szociológiai Intézetében, amikor bemutatták az Eurostatlegfrissebb adatait a szegénység terjedéséről.

A konferenciát azért tették nyitottá, mert a Központi Statisztikai Hivatal idén - forráshiányra hivatkozva - nem publikálta a szegénység mértékét és mélységét európai összehasonlításban mérő mutatókat, így azok nemcsak a nagyközönséghez, de még a szakmához sem igazán jutottak el. Az Akadémia ezt az információhiányt szerette volna pótolni."
@Erő e-meló: A szegényeken az segítene, ha lecsökkentenék az ÁFÁ-t. Mindenki jól járna, mert ténylegesen több adó folyna be, mint a mostani adócsalásra ösztönző kulccsal és a becsületes kereskedőknél is olcsóbb lehetne az áru. Igaz egy Áfa-csökkentés súlyosan károsítaná a Lázár fivérek és Baldauf által vezetett maffiát és az általuk szponzorált fideszes politikusokat.
@bölcsbagoly: Nem emlékszem, hogy kormányoztam volna, de te biztos ezt is jobban tudod. A propaganda: nem hagyunk senkit az út szélén. A valóság: azt nem szeretitek.
Addig kéne észbe kapnotok, amíg az éhséglázadás nem vezet oda, hogy a lámpavason kell átgondolnotok az 'elmúltötévet'!
@bölcsbagoly: Megint igen kinyílott a csipátok hazaáruló fideszes tetvek! Érdekes, a kitiltási botrány után közvetlenül nagyon kussoltatok. A kérdések továbbra is nyitottak:

- Ki a másik 5 kitiltott?

- A szíjjártónak miből telik 170 milkás luxusvillára és annak fönntartására?

He?
@Erő e-meló: "Ha meg 500 forint lesz az étolaj ára, ahogy a Bunge szeretné, a libsi kórus azzal jön hogy a fidesz ellehetetleníti a szegényeket"

Idefigyelj te mérhetetlenül ostoba, balfasz fidesztroll! Eleve nem lehetne az étolaj és a többi élelmiszer ÁFA-ja 27%-os bazmeg!
Na megjelentek a balliba hazaáruló bértopicolói. Olyanok mind a büdösborz, ahol megjelennek onnan menekülni kell, úgy bűzlenek.
@bölcsbagoly: te már nem tudod meg mi lesz '18-ban. addigra felakasztunk
@bölcsbagoly: Pontosan: bűzösborz.
Diagnosztika (-:
Ixstenem, mennyire hülye! Ner kompatibilis.
@bölcsbagoly:

jaj, csak nem te vagy az, személyesen Trollbán Viktorka? Látom teljesen megbomlott az agyad a a bukástól és elszámoltatástól való félelemedben. Csak úgy mint egykori MSZMP-s párttársadanak Kádár Jánosnak.

Minden egyes újabb nap egy nappal közelebb hozza a végnapotokat. ti fidesz komcsi banda.

FOLYTASSUK!
@bölcsbagoly: "...tudtommal a tettesek őrizetben vannak, nemsokára indul a birósági eljárás...."

Na a probléma ott van, hogy NEM A TETTESEK vannak börtönben. A tetteseket egyetlen ÁFA csalási perben sem fogták még el. Kizárólag strómanok tömkelegét, hiszen a tetessek nevén semmi nem folyik, arra vannak strómanok. Azokat elkapják mert azokat amúgy egyszerű, de tényleg hidd el, nagyon egyszerű, nem kell nehéz munka hozzá. De a valódi szervező, azok akiknél valójában landol a pénz, akik az értelmi szerzők és a rendszer valódi működtetői azok érintetlenek.

A stróman meg egy olyan figura aki ha bukik nem gond lesz másik. Alapítanak a nevére olcsón újabb cégeket, a kutya ugat karaván halad.

Tehát a lényeg, hogy a VALÓDI tetteseket kellene elkapni. Persze itt jön a képbe az, hogy ilyenkor a szálak már messze visznek, főleg a nyomózó/ellenőr részéről ingoványos talajra. "Nagy" emberek közzé, akik együtt vadásznak politikusokkal, együtt söröznek magas rangú hivatali vezetőkkel, vagy akár azok rokonai is.

Nézd csak meg a Vidoviczki pert, tudod mennyi Vidoviczki van az országban, és tudod mennyi általuk lefizetett politkus/hatóság és azok vezetői, szólok rengeteg, mint égen a csillag. Itt a probléma ez a baj az elmúlt 25 évvel és benne vastagon a Fidesszel is.

De ezt nem fogod megérteni mert lehet te is egy vagy az elmúlt 25 év alatt kialakult és uralkodóvá vált maffia tagjaiból, katonáiból.
Lenne egy egyszerű módja az áfacsalás kivédésének. Ez a kettős adóztatás. De Eu-tagok vagyunk.
@Nikosi: ViZoviczki

Te hogy gondoltad elkapni a működtetőket? Ők kvázi legálisan használják ki a lebontott határok adta szabadságot. Pont ez a probléma az egésszel. Az exportált termékek után általában nem kell áfá-t fizetni.
@raz sierpem raz mlotem czerwona holote: "Lenne egy egyszerű módja az áfacsalás kivédésének. Ez a kettős adóztatás. De Eu-tagok vagyunk. "
Lenne egy még egyszerűbb is. NEM CSALUNK ÁFÁ-t.

El kéne jutni odáig, ahol as USA tartott a nagy alkoholtilalom után és ami még most is ott bujkál a kinti polgárokban: ha lopsz, akkor egy embert bántasz vele, ha adót csalsz, akkor mindenkitől lopsz, így sok embert bántasz vele.
Al Caponét sem gyilkosságért, hanem adócsalásért sittelték elég hosszú időre. A szegény átlagmagyarnak el kéne oda jutni, hogy aki adót csal, az tőle is lop, így sokkal jobban kell büntetni, mint egy pitiáner tolvajt.
Meg kell emelni a büntetési tételeket, de azok is legyenek büntethetők akik a NAV vagy a rendőrség részéről fedezik az ÁFA csalásokat. A büntetési tétel pedig kezdődjön a TELJES vagyonelkobzásnál, az ügy MINDEN résztvevője számára.
Tudom, hogy belelóg a kezem a bilibe és fel fogok ébredni, de jelenlegi állapotból jobb lenne már ébredni.
@hümhüm:

na most meg itt vagy te is, a Magyar Nemzet házi gazdasági idiótája.

Hát igen kurva gyanús, hogy egy ennek a Bunge-nak a hazai forgalma évek alatt nem változik. Igaz, nem azt panaszolta be, hogy összeomlik a fekete piac miatt, hanem azt, hogy emiatt a piac egy jelentős része fekete. De akkor is kurva gyanús, haaszondom!!

És hat az is kurva gyanús, hogy megnövelte az exportját. No ne gondojjuk má, hogy azért, mert ahol nem csalnak áfá-t ott - nicsak! - VERSENYKÉPESEK és ezért eladhatóak az árui. Áh, nehogyasziggye má az Átlaghülyemagyar, hogy ezért. Valami háttérhatalmi manipuláció lehet ott!

És persze a leggyanúsabb, hogy a Bunge is -mint minden képzettebb multi cég - ismeri és alkalmazza a cash-poolingot, ezért csak minimális pénz van a bankszámláján a hónap végén. Hát ez is kurva gyanús kedves Turul tesóim!

Mondd, nem lehet hogy leginkább annak kellene gyanúsnak lenni, hogy ebben az országban hogy a büdös francba tudja lefoglalni magának ennyi gazdaagi idióta a teljes teret és szabadon ordibálnia a hülyeségeit?

FOLYTASSUK!
@raz sierpem raz mlotem czerwona holote:

oksotóni, a kettős adóztatás szja történet, nem pedig céges áfa csalásos. Ráadásul pont azért müködik, mert Magyaro EU tag.
Próbálj meg ketős adóztatási egyezenyt kötni Bissau-Guineával.
@high up!: "Próbálj meg ketős adóztatási egyezenyt kötni Bissau-Guineával. "
Próbálj meg ÁFA-csalást csinálni Bissau-Guineával!
Egyébként igazad van, de a példa most nem jó
@raz sierpem raz mlotem czerwona holote: Az is sokat segítene, ha nem lenne velejéig korrupt a NAV vezetés és a korrupciót MLM szisztémában űző Fidesz csicskákkal feltöltött államigazgatás, rendőrség, ügyészség.

A nagyipari Áfa-csalással szemben "tehetetlen" kormány azt is levonhatná tanulságként, ha nem pont ők generálnák a korrupciót, hogy kisebb Áfa kulccsal sem folyna be kevesebb adó, mint jelenleg.

Négy év alatt a korrupció elleni harc nem produkált egyetlen bírósági ítéletet sem. Az olyan elég alapos gyanúra okot adó kormánypártokat és a hatalmi maffiát érintő esetekben, mint a

- hangfelvétellel dokumentált szekszárdi trafik-mutyi,
- a semmilyen előélettel nem rendelkező stróman cégek sorozatos győzelmei a frekvencia pályázatokon,
- az EMMI-nél fészkelő szoborgyártó családi vállalkozás,
- az L.Simon által pályázat nélkül haveroknak és rokonoknak szétosztogatott 100 millió,
- a Simicska embere által államtitkárként elbírált és Simicska cégei által nyert közbeszerzések
- állami reklámköltések mérete és iránya,
- (és még 1000 eset, de már belefáradtam a felsorolásába)

nem történik semmi, már az ügyészségnél elakad a vizsgálat.

Persze teheted a hülyét, pontosan tudod, miről van szó, hiszen te is haszonélvezője vagy a korrupt rendszernek.
@bölcsbagoly: 1l kiszerelt napraforgó étolaj nettó előállítási ára kb. 300-330 Ft. Erre jön az ÁFA, a szállítási raktározási költség, az árrések stb. Ez 86000ft/t napraforgó árral számolva kb. ennyi. És nem csak nálunk ennyi, hanem európában bárhol.
@high up!: Tudom, hogy te vagy a legokosabb, de megpróbálom. Pontosan a kettős adóztatás elkerülése miatt az exporttermékek után nagyrészt nem kell áfát fizetni. Vagy ugye az ominózus visszatérítés. Ez az áfacsalás alapja. Szerinted mi Eu-tagként tudjuk azt mondani, hogy megjátszuk a kettős adóztatást?
@vadi3: Igen, nyílván ez a legegyszerűbb, de ilyen ország a világon nincs. Inkább meg kell szűntetni a csalást elősegítő feltételeket.
Ugyanezt az olajos/cukros játékot eljátszom neked Ausztriából is.
Az baj a magas áfakulcs inkább.
@nu pagagyí: Igen, ezt írtam előbb is, hogy nem lenne ilyen mértékű áfacsalás, ha alacsonyabb lenne a kulcs. A kormánynak pedig szigorúan tilos korrupciót generálni.

Írtál pár dolgot, ami tényleg vérlázító. Mindenki le tudja ezekből vonni a konzekvenciát. De hogy jönnek ezek az áfacsaláshoz?

Miért lennék a rendszer haszonélvezője? Azért mert nem egyezik a véleményünk? Ha ebben ilyen jártas vagy írhatnál infókat, mert szívesen felveszek pénzt, ha lehet:)
@Könnyen elkaptuk, uram!: pontosabban szkunk (Memphitis mephitis). Jellemző rád/rátok, hogy mindent jobban tudtok s rögeszmésen ragaszkodtok a felületes ismereteitekhez. Amit nem ismertek, az számotokra nem létezik. Ezért aztán nem is csodálkozhat az ember, hogy az árok melyik partján álltok. Oda vonzódtok genetikailag. A selejthez.
@sas70: aha, felpumpált önköltségi árakkal, veszteségekkel. Ez a multik tipikus adócsalási módszere. Érdekes módon, egy házi olajütőnél (présnél ) a töredékébe kerül. Igaz, nincs beleszámolva az igazgatósági tagok/FBm stb. busás prémiuma s a felhők mozgása sem..
@bölcsbagoly: Akkor kívánom Neked a házi olajütő termékeit, de mást ne is egyél/fogyassz. A tömegtermékeket (tudod amivel ellátható xmillió ember) majd fogyasztom én. Ha esetleg valami bajod lesz ételmérgezés miatt, esetleg éhen halsz, mert nem tudsz eleget enni, akkor majd utódaid áttérnek a tömegtermékre...
@vadi3: okoska, elvileg egy házi kisipari termék (kézmüves étolaj) drágább kellene legyen mint egy nagyüzemi. Csak éppen manapság ez forditva van. Miért? Azt a levest, körítést, sültet amit otthon pár száz forintból megcsinálsz, a legolcsóbb kifőzdében is min. a dupla áron kapod meg.
Az ételmérgezés meg inkább pont a nagyüzemi termékektől kapható s nem a kistermelők miatt.
@vadi3: az adalékokról, kiegészitőkről, tartósitószerekről már nem is szólva. Mig a házi kenyérben csak liszt/viz/élesztő/só van, nézd meg a sütőipari termékek tartalmát. Hogy a hamisitásokról már ne is beszéljünk (gyümölcslevek, gyümölcsös joghurtok, stb) amelyekben nincs vagy csak mutatóban van gyümölcs, gesztenye ami szója, stb, stb.
@raz sierpem raz mlotem czerwona holote: Mea culpa, tényleg vizoviczki.

Nem kell itt kettős adóztatás, a vagyon nem tud levegővé válni. A 20 milliós autók, 100 milliós házak, sok milliós nyaralások, ékszerek, egyéb luxus cikkek nem megfoghatatlanok. Nem tudják eldugni a megszerzett vagyont és nem tudnak elszámolni annak eredetével. Erre csak egy törvény kellene az a vagyon aminek eredete nem igazolható 100%-ban elkobozható.

Az állam kezében ott vannak az adatok, csak elszigeteltek. Megfelelő szakértő gárdával, ígérni (és informatikai eszközökkel) merném, hogy 70-90%-át elkapnám a bagázsnak. Ha börtönbe nem is tudnám csukni de, hogy a pénzéből vagyonából ki tudnám forgatni az biztos. Ez éppen elég hiszen az állam kára így megtérül.

A probléma itt az akarat hiány, a szaktudás hiánya, meg az érintettség. A lehetőségek már ma is adottak csak élni kellene vele a hatóságoknak.
@bölcsbagoly: Rendben kicsi rigó! Irtsuk ki a lakosság felét, a 10enél nagyobb városokat romboljuk le és menjünk vissza időben és életszínvonalban is kb 300 évet. Akkor majd elég lesz az amit otthon termelsz/készítesz élelem. Csak az a baj, hogy a városi emberek valahogy nem akarnak éhen halni, illetve a most falum élők (elvileg mezőgazdaságban dolgozók) is többet és jobbat kívánnak, mint amit a szomszéd olajütő megcsinál.
De visszakanyarodhatnánk az eredeti témához is, hogy hogy is áll a helyzet az ÁFA-csalásokkal. Ha ahhoz is ilyen mély értelemmel szól, akkor még gyakorold egy kicsit tükör előtt
@vadi3: teljesen hülye vagy! Nem inkább azt kellene javasold, hogy az élelmiszeripar, az import élelmiszer, a multik egészséges árut kellene készítsen és forgalmazzon? No akkor edd tovább a szemetet!
@bölcsbagoly: Javasolnám, hogy szüntessük meg az ÁFA csalást. Az itt beszedhető jövedelmekből csökkentsük az ÁFÁ-t, hogy olcsóbb lehessen az élelmiszer (tudod elég lenne az 5% ÁFA is). Ekkor lehetne differenciálni az egészséges és E betüs élelmiszereket. Ha valaki a műanyagot szereti vagy azt, ha valaki az eredetit szereti, tudja azt megvenni és ne az legyen, hogy minden drága, csak valamelyik még drágább.
Azonban Neked jó lenne elgondolkozni azon, hogy a mai "modern" élelmiszeripar nélkül hogy tudnál ellátni ennyi embert.
@vadi3: Bocsi az elírásért: Ha valaki a műanyagot szereti vegye azt,
@vadi3: a minap megjelent az online médiában egy grafikon az EU-s országokban tapasztalt ÁFA résről: ez átlagban 16%, Mo-on 25 volt 2012-ben (azóta az online pénztárgépek következtében jelentősen csökkent), a legrosszabb a helyzet Romániában (44%).
Tudod mi az a ÁFA-rés?
Tehát van mindenütt s fő oka egyrészt hogy van ÁFA, másrészt, hogy az EU nem engedi minden területen a forditott ÁFA alkalmazását (nálunk pl. a gabona esetében bevált). Az ÁFA csalás olyan mint a lopás/betörés: rajta lehet kapni, ki lehet nyomozni (a megtörténte után) de nem lehet előre tudni.Capisci?
@vadi3: miből gondolod, hogy 5%-os ÁFÁ-nál nem lenne csalás? csak 5x annyit kellene csalni, ugyanennyi eredményért.
@vadi3: nem az élelmiszer modernségével van baj, hanem a tisztességtelenségével. A csalással, amivel a természetes összetevőket mással, olcsóbbal, cserélik ki. A gépek a jó nyersanyagot is feltudják dolgozni, nemcsak a helyettesitőket!
@vadi3: aha, s a műanyagevő kezelését ki fizeti s miből?
@Nikosi: Értem, amit mondasz. A vagyonosodási vizsgálatok is lehetnek hatásosak, mert ugye ezeket lehet célzottan csinálni. Ehhez kéne belevaló gárda a hatóságnál. Itt lehet inkább a gond, plusz a hierarchikus szervezet miatti problémák (leszólnak pl.). Az a baj, hogy az áfacsalásokban nem (csak) magyar állampolgárok vannak benne. Sajnos a jelenlegi eu-s/OECD szabályozás (a látható akarat ellenére is) mellett simán ki lehet menekíteni vagyonokat, Eu-n belül is, az offshore cégekről nem is beszélve. Nem akarom menteni a kormányt, mert van benne saruk bőven, de ez nem olyan egyszerű és csak határon belüli gond, amit egy tollvonással meg lehet szűntetni.
Kivéve ha a tollvonással csökkentik az áfát úgy 20 %-al. De akkor ugyanezt megjátszom Horvátországban vagy Romániában.
@bölcsbagoly: Aha, észrevettem...

Én pedig biztosan azért szereltettem riasztót és biztonsági zárat a házamra, mert a haver cégének épp ilyenje volt raktáron, a kocsiba is ezért van váltózár, mert az útszélen találtam egyet.

Ha az ÁFA csalás olyan mint a betörés, ha megszüntetni nem is lehet, de vissza lehet szorítani, pl megfelelő adótörvénnyel, MEGFELELŐ ellenőrzéssel és MEGFELELŐ hozzáállással.
A román ÁFArés pedig baromira nem érdekel, mert ha a gyerek 3-ast hoz haza a suliból, nem vigasz hogy a mellette ülőnek is 3-asa volt. Tudod a románok baja fájjon nekik, nekem a magyar ÁFA-csalás fáj
@bölcsbagoly: "aha, s a műanyagevő kezelését ki fizeti s miből? "

Kb annyira, mint a narkósokét, alkoholistákét, részeg autóvezetőkét és egyéb önmagukra veszélyt jelentó emberek kezelését.
Ebbe részbe ne menjünk bele, mert itt megint ki lehet pusztítani a fél országot az önpusztító életmód miatt. Maradjunk az ÁFA csalásnál. Szépen sorban, minta falusi bíróságon
@vadi3: mindenféle árú terjesztése kis méretekben kezdődik...
@vadi3: A tehetősebb társadalmakban pont az a tendencia, hogy a jó minőségű, helyi termékeket kezdik el fogyasztani. Van olyan, amit már akár tömeges mértékben is, de ez nagyon off.
Vegyétek már észre hogy a @bölcsbagoly azért ír
ilyen kitartóan mert a gazdáitól a betűk után kapja az apanázst.A tartalom nem érdes mert halvány gőze sincs róla.Az itt ott beleolvasott vagy a TV-ben látott dolgokat emlegeti azért hogy benneteket tudjon bosszantani,és írásra bírni.A nevével ellentétben inkább struccnak kéne lennie.A fejét nem a homokba hanem a gazdája seggébe dugva.
a dolog onnan indul. hogy manapság a beszállítóknak az áruházláncok diktálják az árakat.. tehát megmondják, hogy ők mennyiért vesznek és passz... a gyártó meg úgy hozza ezt ki, ahogy tudja... áfas-csalással, hamisítással.. lejárt áru újrahasznosításával stb..stb
a sok-sok elmeroggyant a cba-zásnál tovább látom nem nagyon jut az ügyben, de azt nem tudom észrevette -e már közülük valaki, hogy a legalacsonyabb árak messze nem a cba-ban vannak...
pl ugye a legutóbbi sajt-hamisítási ügyben leginkább az auchan saját márkás termékei szerepeltek.. aztán nagy csönd lett valahogy.. azt a kérdést már senki sem tette fel, hogy a lejárt termékek hogyan kerültek vissza tonna számra a gyártásba az auchan polcairól... nehéz elhinni, hogy az auchan tudta nélkül, de ha meg igen akkor semmilyen módon nem kontrollálják a sajátmárkás beszállítóikat..?!
érdemes lenne a multik beszerzési gyakorlatától elindulva vizsgálgatni ezeket az áfa-csalási és hamisítási ügyeket...
@vadi3: na ja, nem is kell érdekeljen, de ahhoz kellene ismerned, hogy legyen kilátásod a világra is, s lásd a fától az erdőt!
@bandinyúl: jól van nyuszi, kapsz egy kis salátát az elvtársaidtól...magadtól nem lehetsz ennyire hülye, ugyebár?
@raz sierpem raz mlotem czerwona holote: Az általad hozz példa megint telibe talál. Tudtad, hogy a tök pontosan egy olyan termény, amit nem lehet gyomirtóval kezelni, így a parlagfű nem irtható a tökföldeket. Kívánok Neked és családod szénanáthás tagjainak kiterjed tökföldeket, Ja és persze azt is, hogy mondjatok le a vasárnapi bécsiszelet kispolgári érzéséről, mert az egyáltalán nem kispolgári dolog, hogy tökmagolajban süssünk rántott húst.
Egyénként meg Te is gondolkozz el, hogy tömegtermelés nélkül hogy a fenébe etetnél 10 millió magyart.
@bölcsbagoly: " mindenféle árú terjesztése kis méretekben kezdődik... " Mond ezt a kubai őslakosoknak, aki kipusztultak a cukornád kis mértékű termesztése miatt.
Egyébként a gabonaféléket is csak kis mértékben termesztették, de most már valahogy nem is termesztenek mást nagy mértékben
Magyarországon a kommunista-imádó Alinsky nézetei egyre népszerűbbek azok között, akik egy éven belül három választást is elbuktak. Ezek a politikusok mostanra a háttérbe húzódtak, és maguk helyett független radikális aktivistáknak álcázott csőcseléket küldenek az utcára - feltételezhetően jelentős nyugat-európai és amerikai anyagi támogatással, az Alinsky-módszert jól ismerő trénerek által felkészítve.

beszelomajom.blog.hu/2014/11/21/a_baloldal_mein_kampf-jabol_tanulnak_a_magyar_radikalis_aktivistak

Céljuk nyilvánvalóan az, hogy olyan mértékű elégedetlenséget szítsanak az alsó-középosztályhoz és a szegényebb rétegekhez tartozó emberek között, ami általános káoszhoz, folyamatos tüntetésekhez, végül nyílt konfrontációhoz vezet a hatalmi elittel, és puskaporos hordója lehet egy baloldali / kommunista hatalomátvételnek.

Nem véletlenül volt a CCCP-feliratos pulcsi, meg a vörös sál a Parlament előtti tüntetésen azon a zavartnak tűnő elméjű, magát nyíltan kommunistának valló radikális aktivista gyerekem.
@vadi3: Mindegy, vagy elhiszed, vagy nem. Számtalan példát lehet hozni ilyesmire (nézd meg a magyar kisüzemi sörök térnyerését akár).
Nyílván nem a tömegtermelést fogja kiváltani és nem is az alsó polcon lévő termékek (Bunge olaj) vetélytársai ezek. De kétségtelen, hogy van ilyen trend.

Off: Ausztriában alig van parlagfű. És étolaj helyett rengetegen sütnek olívaolajjal. De tényleg hagyjuk.
@polyvinyl: Esetleg az ÁFA csalásokról is volna véleményed?
@raz sierpem raz mlotem czerwona holote: Étolaj helyett én is szívesen használok olívaolajat, de csak kis mennyiségben, mert nem tudom megfizetni, hogy abban süssek húst.

Egyébként pedig alapvetően érdekes, hogy déli országokban járván (Horváto.Szolvénia,Olaszo.) szinte mindig vettem olívaolajat, de valahogy mindig drágábban kaptam meg, mintha idehaza vettem volna. Ne örülj!!! Odakint nincs nagy árkülönbség a háznál és a multinál kapható olajok ára között. Vajon ez hogy lehet?
@vadi3: képzeld, nem halt éhen Mo lakossága akkor sem amikor nem volt tömegtermelés! Évszázadokon át.
A tömegtermelés vezet a monokulturákhoz, és ahol itt be üt a krach, ott lehet éhenhalás s nem ott, ahol önellátásra vannak berendezkedve!
Okoska, a Vh alatt és utána jó pár évig a lasosság szinte önellátó volt. Ezt szüntette meg az államositás, téeszesités. Én megéltem/túléltem. Te hol voltál akkor? talán még álom formájában sem létezhettél....sorry...
@vadi3: a fene tudja, ez sem igaz pl. Görögország viszonylatában... ott szinte nincs is másféle olaj...s amúgy nem értem mi benne a drága, amikor csak a szüretelés és a préselés, szállitás jár munkával!
@polyvinyl: azért az az Ábrahám név is utal valamire nemde?
@bölcsbagoly: Kívánom Neked azt amit akkor átéltél. Persze nem a tészesítést-államisítást.
Csak azt ahogy az 50-es években éltek az emberek. Úgy látom nyak fölött még mindig ott tartasz.

ÉBRESZTŐ!!!

Eltelt 60 év. Fordult a világ, de nem is csak egyszer. Elmúlt az ami akkor volt és akik most élnek mást kívánnak, mint pl.TE.

Az önellátó gazdaságra nagyon jó példa É-Korea. Ha ennyire kívánod odaköltözhetsz.
@bölcsbagoly: "Okoska, a Vh alatt és utána jó pár évig a lasosság szinte önellátó volt"

A padlássöprésekre is emlékszel? A pince oldalába elásott füstölthúsra, vagy a szalmakazal alatt elásott boroshordó megvolt? A feketevágás kifejezése mond valamit?
Önellátók voltunk mi? Ön ellátott minket...
@raz sierpem raz mlotem czerwona holote:
Olívaolajjal nem lehet sütni (max. tükörtojást), mert 200C fokon már megég!
@vadi3:

"Esetleg az ÁFA csalásokról is volna véleményed?"

Hogyne.

Ahelyett, hogy a külföldi gyártókat véded, inkább azon gondolkozz el, milyen érdekkörök nyomására vonultunk ki 1990 után az orosz piacról, hogy a nyugati beszállítók a helyünkre bevonulhassanak?

Meg azon is gondolkozhatnál, milyen érdekkörök nyomására számoltuk fel az állattenyésztésünket, a növénytermesztésünket meg adtuk el külföldre, vagy zártuk be önként a feldolgozóiparunkat, konzervgyárainkat?

És ha marad szabad agysejted, azon is törheted a fejed, hogy normális dolog-e, hogy egy alapvetően a mezőgazdasági termeléshez megfelelő adottságokkal rendelkező országban még az ALAPVETŐ élelmiszereket - tőkehús, cukor, étolaj, stb - is külföldi gyártók szállítják?
@vadi3: fordult a világ persze, de nem mindig a jó irányban és ami új az csak másabb s nem okvetlenül jobb is mint a régi.
- Jó hogy van Tv - de nem jó, hogy rontja a közizlést;
- Jó hogy van Pc és net - de nem jó hogy leszoktat a papiralapú olvasásról és mossa az agyat;
- jó hogy van gugli - de nem jó, hogy emiatt átkozzák és elvetik a lexikális tudást;
- jó hogy van mobil telefon - de nem jó, hogy sokan függővé váltak;
- stb, stb, stb.
Tessék megpróbálni szelektiven értékelni a modernizálást. A cél a jobb s nem csak a más.
@harpo: Akkor értem a válságot, mert a napraforgóolaj égéspontja 150-170 C fok.
@vadi3: tudod, volt anno cserekereskedelem is. Mindenkinek volt valamije ami másnak kellett és annak volt olyanja ami neked kellett!
@vadi3: É-Koreával nem az a baj, hogy ne tudná magát ellátni (ha évszázadokig eltudta), hanem hogy nem ismerik a takarójuk hosszát! Felesleges dolgokra költenek ,amit az életszinvonal emelésére is fordithatnának (atomhatalom, fegyverkezés, stb). Ez volt a baj a Ceausescu rezsimmel is: a fellegekben járó terveik miatt okoztak inséget és ebbe buktak bele.
@polyvinyl: "gondolkozz el, milyen érdekkörök nyomására vonultunk ki 1990 után az orosz piacról"

Árpád apánk hogy kitolt velünk, hogy pont itt a Duna mellett állt meg...

Nem kéne inkább a mostani problémákkal foglalkozni és nem azon busongani, hogy a török bevette Budát?????

Ha úgy gondolod lépjünk ki az Eu-ból. Nem lesznek ránk érvényesek az ő szabályaik, nem lesz gondod, nem lesz új iskolád kórházad sem

Nem lesznek külföldi élelmiszerfeldolgozók, nem lesz külföldi technológia, nem lesznek külföldi haszonlesők. Nem lesz választék, mert azt nem éri meg, lesz viszont helyette államszocializmus és tervgazdálkodás. Ja bocs, az már volt. Jó lesz nekünk, ha azt esszük amit megtermelünk, csökkenő terméshozamokkal, mert a műtrágya külföldről jön, ahogy a gépek is. Nem baj leszünk újra a vas és acél országa, hogy tudjunk traktort gyártani. Bocs az is voltunk már...

Lógjon bele a kezed a bilibe. Nem kell most megváltani az országot, elég ha teszel valamit az ÁFA csalások ellen. Nem az obégatást kértem, meg a multik gyalázását. Állj fel a karszékből és vonulj a Parlament elé és követelj jobb törvényeket. Persze ha Neked jó a mostani is, akkor hívhatlak ezután Pató Pál úrnak is.
@bölcsbagoly: "Ez volt a baj a Ceausescu rezsimmel is: a fellegekben járó terveik miatt okoztak inséget és ebbe buktak bele. "

Ööööö.... Staidonépítés? Budai Vár felújítása?
@raz sierpem raz mlotem czerwona holote: Persze nem lehet felszámolni se az áfa csalást, se a korrupciót teljesen. De vissza lehet szorítani egy elviselhető mértékbe. De ehhez akarat kell, csak ugye politikusaink sem tudnak elszámolni semmivel. Mert se a kormánypárt se az ellenzék tagjai sem tudnák igazolni miből is van az amijük van. Mert az nem magyarázat, hogy egy meg nem nevezett barátom kölcsön adott abból van. Ez pedig sztenderd, meg a családom adta, meg a nyuszi meg a barátai, stb...
@raz sierpem raz mlotem czerwona holote:

tanuld már meg az adózás alapfogalmait és müködésüket, mielőtt büvészkedsz itt a viag megváltó ötleteiddel.

Ha ennyi villanyszerelői tudással nyúlnál bele egy konnektorba, akokr rögtön megtudnád, hogy mit jelent kontárként okoskodni.

Itt meg nem hiszed el, csak húzod a tudománytalan hülyeségeidet a végtelenségig.

FOLYTASSUK!
@bölcsbagoly:

látom, ma is abból akarsz megélni, hogy 30 éve marxista tanfolyamot végeztél.

Nálad üresebb fejü fröcsögő barmot csak a volt MSZMP elvtársaid között lehet találni. Te aztán tényleg a fidesz szimbóluma vagy.

Öreg komcsi nem értesz te a világon semmihez te OPNI szökevény, még rájszolni is csak akkor tudsz, ha Trollbán vezéred utasításba adja neked.

FOLYTASSUK!
@vadi3: buta vagy! Orbánék az országot szépitik, épitik, mig Ceausescu rombolt!
Lumpenprolik kifoghásolhatják csak a stadion/uszoda6sportcsarnok épitéseket, a Várbazárt, a Vár rekonstrukcióját, az Erkel szinházat (az elvtársaid leontásra itélték), az Orczy-kerti épitkezést, a vigadó, a Balletszinház felújitását, a lágymányosi új MTA kutatóintézet épitését, stb, stb. Szerintetek ezt a pénzt is egy feneketlen hordóba kellet volna önteni (segélyek, szociális juttatások, stb) s elherdálni.Ahogy az elvtársaitok tették 12 éven keresztül.
@high up!: pukkadozhatsz, hülye OPNI szökevény. De akár Kunczefi tanácsát is megfogadhatod.
@Nikosi: okoska, az online pénztárgépek jelentősen csökkentették pl. az ÁFA-rést. melyik kormány is vezette be? S mennyit frocliztátok!
@bölcsbagoly: "É-Koreával nem az a baj, hogy ne tudná magát ellátni (ha évszázadokig eltudta), hanem hogy nem ismerik a takarójuk hosszát!...."

Na akkor egy kérdés tudod -e milyen volt Korea gazdasági és vagyonosodási térképe a szétválás előtt? Elmondom, Észak gazdag volt nem kicsit nagyon, a Dél meg szegény nem kicsit nagyon.

Ma ez pont fordítót, és ennek a tervutasításos központi gazdasági működés, a kontrollálatlan gazdasági őrületek (unortodoxia) és a mérhetetlen lopás vezetett
oda ahol most Észak van.
@bölcsbagoly: Nem ott folyik el a pénz lényege hanem előtte. Én spec nem frocliztam az online pénztárgépeket.

Tudod az előző kormányok sem csak bajt csináltak az, hogy néha-néha célba találnak, nem jelenti azt, hogy jól működnek...
@Nikosi: háát pont az ortodoxiával van baj (a dogmatikus komcsival) s nem az unortodoxiával!
Az előző kormányok egész éoitési/romeltakaritási tevékenysége meg sem közeliti az utóbbi 4 év termését! Miért is?
@Nikosi: ami előtte folyik el azt nem lehet megelőzni, csak rajtakapni! Ha engednék a forditott áfát azt is jelentősen csökkenteni lehetne, de ez a multiknak nem kedvező és ezért nem is engedi az EU csak egyes területeken.
@bölcsbagoly: "Szerintetek ezt a pénzt is egy feneketlen hordóba kellet volna önteni (segélyek, szociális juttatások, stb) s elherdálni.Ahogy az elvtársaitok tették 12 éven keresztül. "

Az hogy valaki jobb mint a másik, még nem elegendő. Ha átmégy a vizsgán, jobb vagy mint akit megbuktatnak, de nem vagy elég jó. A pénzből stadion építeni, háromszor áron vasútfelújítani, Századvéget kistafirungolni éppen csak egy vonással jobb a feneketlen hordónál. Iskolát, kórházat építeni pedig Eu-s pénzből mi! Arra nem futja, csak a költségtérítéses helyekre, hogy nehogy újratermelődjön a közgazdászréteg, csak a mi fajtánk tanulhasson, mert annak van rá pénze.

Vedd észre, ha a tolvaj elviszi a pénztárcád nagyon sovány vigasz, hogy visszadob belőle egy ezrest.
@bölcsbagoly: "okoska, az online pénztárgépek jelentősen csökkentették pl. az ÁFA-rést. melyik kormány is vezette be? S mennyit frocliztátok! "
Láttál, már olyat, hogy be sem ütik a vásárlást a pénztárba? Okoska! Most másként csalnak. Csak annak a forgalmát látja a NAV akinek nincs más lehetősége, mint a pénztárgép.
@vadi3: folytatod a lumpenproli gondlatmenetet. Az oktatásügy és az egészségügy kapja a költségvetésből a legnagyobb szeletet minden évben s még sem elég! Másra is kell jusson s az összes sportra költött pénz töredéke pl. a szociális juttatásoknak. De mig a sportlétesitmények évtizedekre épülnek, a szociális kiadások elfolynak, eredmény nélkül.Próbálj már meg gondolkodni is!
@high up!: A személyeskedésen kívül va más mondandód? Mert cáfolatot nem láttam még tőled.
@vadi3: látom nagyon értesz a NAV árveréséhez. Addig jár a korsó a kútra....vagy csupán a levegőbe vádaskodsz?
@bölcsbagoly: Csupán nyitva tartom a szemem és látom, hogy mikor nem üti be a pékségben a hölgy a cehhet. És ez csak egy üzlet.
@bölcsbagoly: Nézd már meg, hogy mennyi napraforgó mag kell egy liter olajhoz okostojás, aztán beszélj baromságokat!
Persze unortodoxiában biztosan ez is máshogy van! Elárulom neked a hidegsajtolásnál még 30% olaj sem jön ki, akkor számold már ki, hogy mennyibe kerül egy liter olaj!
@bölcsbagoly: Igazi lumpenproli gondolatmenet az is, hogy a fater adta a pénzt a házhoz. Ő jól menő vállakozó... Most hogy már nem tudják elítélni kartellezésért, mert a haverokkal összezártunk, lett neki is annyi pénze amiből megvette nekem a házat.

Nem gondolod, hogy lumpenproli és a másik fikázása helyett körül kéne nézned. Nem az a lényeg, hogy másikban megtaláld a hibát, bebizonyítsd, hogy a másik miatt nyomorúságos az életed. Talán egy kicsit oda kéne figyelni, hogy a boltos ne csaljon adót, de a törvényhozó se nézze hülyének a boltost, mert ez így most nem több mint a Kádár kori jó kis összekacsintós tudjuk ám hogy te is lopsz, de hagyjuk, mert mi is lopunk.
Esetleg ebben a langymeleg szarban kívánsz még tapiskolni éveket, vagy teszel is érte, hogy kimásszon belőle az ország. Bár lehet úgy gondolod, elég ha a te fejed a szint fölött van, mert a szag már nem zavar
@bölcsbagoly: Ez meg egy másik, hogy fogalmad legyen az árakról, mielőtt nyilvánvaló hülyeségeket beszélnél az árakról!
www.hazaipiac.hu/magyar/eshop/7-1-Olaj
@sas70: Ne erőlködj, őket a tények nem szokták zavarni, a lényeg, hogy a másik lumpenproli lehessen és beskatulyázhassák.
@sas70: te okos, olajmalom mellett nőttem fel! S szerinted mennyi egy kg. napraforgómag felvásárlási ára?
@vadi3: : s akkor miért asszisztálsz neki? ergo te is bűnöző vagy!
@sas70: nagy marha vagy, multipárti lumpenke! Az árból szándékosan kifelejted a támogatást!
@vadi3: ne magadból indulj ki fafej!
@bölcsbagoly:"ergo te is bűnöző vagy! "
Köszönöm, most a lumpenproli és libsibolsi mellett bűnöző is lettem. Bár ha belegondolok már tegnap is az voltam, mikor nem mentem a rendőrségre feljelentést tenni a tudtomra jutott adócsalás miatt.
Csak a rend kedvéért, és tudom, hogy ez engem nem ment fel, Te megteted már a feljelentéseidet a tudtodra jutott adócsalásokról, mert ha nem akkor Te is bűnöző vagy...
@vadi3: csak hát nekem nincsenek ilyen információim. sorry...
@vadi3: tudod, az a madár, amely ugyanúgy totyog és hápog mint egy kacsa, az minden valószinüség szerint ugyanolyan kacsa mint a többi! Még ha sasnak is adja ki magát.
@bölcsbagoly: Köszönöm ezt a kis állattani eligazítást, biztosan így is van. Bár a kacsáról nekem az jut az eszembe, hogy ha valaki olyan nehéz mint egy kacsa, az úszik a vízen, vagyis fából van. Remélem tudod folytatni...
@vadi3: hogyne, a magadfélék viszont ólomból vannak s csak a víz fenekén tudnak járni...
@bölcsbagoly: kutúra teljes hiánya...

Vagyis fából van, tehát elég. Ha pedig elég a máglyán akkor csakis boszorkány lehet. Gyalog-galopp indító jelenet.
@bölcsbagoly: A nagy olajtartalmú napraforgómag decemberre határidős ára 600 forinttal, 86 900 forintra nőtt, októberre 84 500, novemberre 85 350 forint maradt. Promt fizikai piacon kicsit olcsóbban megvehető, mondjuk 80 ezer/t. Akkor most számolj okostojás, 3-os matematika!
@nu pagagyí: A korrupciós ügyekben lassú és nehézkes a felderítés, a bizonyítás, épp az ügyek természete miatt. Ez nem magyar sajátosság, nagyjából mindenütt így van. Ez valóban probléma az egész világon, de ezért nem kellene egyedül a NAV-ot vegzálni. Én sem örülök a korrupciónak, jó lenne, ha eltűnne, de Mo-n ez nem nagyobb, mint általában Kelet-Európában, és a magyar adóhatóság sem rosszabb, mint a többi Kelet-Európában. Ebből külön magyar ügyet csinálni ostobaság vagy hátsó szándékot sejtető, rosszindulatú dolog.
@sas70: de ez a szabad piaci ár s nem a felvásárlói (szerződéses) s nem veszed számításba a támogatásokat! Mindig csúsztatok, hazudtok!
@Sir Galahad: no d pont a nehéz bizonyithatóság/cáfolhatóság miatt gyalázkodnak a hazaárulók és külföldi pribékjeik!
@sas70: szerinted a léalmát mennyiért vásárolják fel a termelőktől s mennyiért veszed meg a piacon? Mindenkit s mindig hülyének néztek! Mert a Bunge-d persze a piacon vásárolja a magot!
@bölcsbagoly: Kicsit értek a mezőgazdasághoz, valószínűleg jobban is, mint te. Nincs az a termelő, aki sokkal kevesebbért adná oda a napraforgót, mint a piaci ár. Sőt, most már a termeltetési szerződéseket is, jobbára piaci áron kötik. A minőségtől függő felvásárlási árakat meg bármelyik agrár oldalon megnézheted. Az idén pl. inkább 80-85e/t áron ment a napraforgó, most meg már ennél is magasabb. Úgyhogy mielőtt hülyeségeket irkálsz, nézz utána! Arról már nem is beszélve, hogy bolond lenne bármelyik termelő olcsóbban odaadni pont a napraforgót. Amúgy meg pont a BUNGE elég jó árat ad a minőségi napraforgóért. Legalább is mindig többet adott, mint pár nyerészkedő kereskedő.
süti beállítások módosítása