HTML

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Friss topikok

Korábbi vasutas írásunkra nagyon sok kommentet kaptunk. Ezért ma délután a CIVILHETES szerkesztőségének két munkatársa kiment a helyszínre, amelyet fényképekkel dokumentálunk.

Ezt az utat bár ne tettük volna meg, mert a csalódás és a sokkolódás közötti állapotban úgy csapódtunk mint a harang nyelve déli harangszókor.

Az első, amit megláttunk az a lassító jel volt, 80 km/órás szabályozás van, nemrég itt még Völner 120 km/h-val robogott (szerencséje volt).

A 35-ös kilométernél megláttuk a korlátozás okát, a bal sín megsüllyedt az áteresz előtt és után.

A síneken az látszik, hogy az egyiken egy nyom van, a másikon pedig kettő. Megkérdeztünk egy vasúti szakembert, hogy ez mit jelent. Az volt a válasza, hogy "ez nem szokványos jelenség"!

A vízelvezető árkok a semmibe vezetnek, a kifolyók magasabban vannak mint a befolyók, a szomszédos területre folyik ki a víz, az átfolyók kezdenek feltelni.

A vasúti töltés tömörítettsége meglepően laza. Ezt az egészet jelzi a vonatok belső biztonsági berendezése, de az utasok még semmit sem éreznek belőle.

Beszélgettünk emberekkel, akik elmondták, amit mi látunk, az semmi. "Látnák a Piliscsév utáni szakaszt, amelyet  14,8 méteres szélességre építették. Ez a szélesség  3,5 sínpályának biztosítana helyet, iszonyatos pénzbe került." Arra a kérdésünkre, hogy mi volt az oka ennek a szélesítésnek, azt mondta a szakember, hogy "akik idejöttek vasutat építeni, előtte autópályát építettek és fogalmuk sem volt arról, hogyan kell(ene) ezt csinálni. 30 éve a szakmában vagyok, de ilyen trehány vasútkorszerűsítést még nem láttam."

A kábeleket 4 alkalommal más-más cég fektette, ezért csak hozzávetőleges térkép készült és bármilyen kábelhibát speciális műszerekkel kell keresni, majd pedig lapáttal.

A kábelek fölött nincs sárga műanyag szalag, hanem kenderzsinór van, ami elrohad.

A vasút biztosító berendezések szabálytalanul vannak bekötve, amit fotóink dokumentálnak, öregek, trehányul lefestve.

A környezeti kár, amit 500 méter pályaszakaszon észleltünk, feltehetően  milliós nagyságrendű. Talpbetonok tömegesen elásva, a maradék szanaszét hányva.

Olyan az egész, mintha valaki szándékosan kárt akart volna okozni. Völner jogásznak minimum független német vagy svájci szakértőket kellene fogadni az állami kifizetések teljesítése előtt. Mivel ő a FŐNÖK akaratát hajtja végre ez kizárt.

Éppen ezért az adófizetők kapnak egy nagy fricskát, meg egy Völner-irányította FIDESZ-szemetet, a magyaroknak így is jó lesz!

 

http://civilhetes.hu/Nem-szokvanyos-dolog-mondjak-vasutas-szakemberek-az-esztergomi-vonalra

 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

2014-03-07 14:02:48
2014-03-03 12:02:20
2014-02-25 13:09:04
2014-01-17 11:33:55
2014-01-05 14:01:06
2013-12-12 15:35:25
2013-12-09 08:40:40
2013-12-04 08:46:52
2013-12-02 13:50:43
2013-11-15 12:44:56
2013-08-24 09:54:00
2013-08-02 09:00:40
2013-06-13 06:32:51
2012-08-27 00:36:17
2012-06-12 23:20:00
2012-04-16 04:44:15
2011-10-03 00:00:09
2011-09-21 00:00:03

Címkék: vasút esztergom vasútépítés FIDESZ MÁV POLITIKA MAGYARORSZÁG Dr. Völner Pál

77 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://civilhetes.blog.hu/api/trackback/id/tr645850359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ez már tényleg mindennek a legalja:)

- Először is süllyedés nem ott van, ahol a képek készültek. Ez egy szándékosan túlemelt ív. Ha ez a tervek szerint vízszintes lett volna, és így nézne most ki, akkor itt már nem járnának vonatok, akár teccene Orbánnak, akár nem :) Az ilyen süllyedések szinte kötelező velejárója a finom kőpor a keresztaljaknál (a mozgó keresztalj morzsolja a zúzottkövet), itt ennek nyoma sincs. Süllyedés persze valóban van, ami sajnálatos, csak nem itt.

- "80 km/órás szabályozás" Ha ez lenne az ominózus szakasz, akkor ezt a jelzőt nem a rossz szakasz közepére tennék, hanem elé. Ez elég logikusan hangzik, nem? Ez a jelző egyébként pedig egy lassúmenet előjelző, ami arra utal, hogy FÉKÚTTÁVOLSÁGBAN (azaz nem itt, hanem majd x száz méter múlva) 80km/h sebességcsökkentés VÁRHATÓ. Az könnyen lehet, hogy valahol Leányvár állomás előtt volt a süllyedés, és az oda kikerült 80-as lassújelre ad előjelzést ez a jelző. De itt semmiképpen.

- "A síneken az látszik, hogy az egyiken egy nyom van, a másikon pedig kettő. Megkérdeztünk egy vasúti szakembert, hogy ez mit jelent. Az volt a válasza, hogy "ez nem szokványos jelenség"!"
Pedig az újonnan beépített sínek szoktak furán kopni az első időkben, elég általános dolog. De a poszter a vasúti jármű milyen rendellenes mozgását véli felfedezni az általa furának ítélt kopásokon?

- "vízelvezető árkok a semmibe vezetnek, a kifolyók magasabban vannak mint a befolyók, a szomszédos területre folyik ki a víz, az átfolyók kezdenek feltelni."
A képen sajnos nem látszik az árok alja, pedig ha látszana, hogy ott valóban nem egy áteresz van (ami párja még nem épült meg az ellenoldalon), hanem egy betonelem zárja le az árkot, akkor az vérlázító lenne valóban!

- "A vasúti töltés tömörítettsége meglepően laza. Ezt az egészet jelzi a vonatok belső biztonsági berendezése"
Ez pontosan milyen berendezés, és hogyan jelzi ezt? Erről nem beszéltek a szakértők?

A járműveken használt éberségi és vonatbefolyásoló berendezés valóban érzékeny egyes rendellenességekre, de ez a megállapítás így elég bizar.

- "Beszélgettünk emberekkel, akik elmondták, amit mi látunk, az semmi. "Látnák a Piliscsév utáni szakaszt, amelyet 14,8 méteres szélességre építették. Ez a szélesség 3,5 sínpályának biztosítana helyet, iszonyatos pénzbe került."
[...]
"30 éve a szakmában vagyok, de ilyen trehány vasútkorszerűsítést még nem láttam.""

Nálunk a vasúti szaknyelvnek megvan az a hülye sajátossága, hogy minden másképp nevez, mint aminek logikus lenne. Ennek persze semmi jelentősége nem lenne, de aki 30 éve a szakmában van, az hogyhogy nem használja ezeket a kifejezéseket? A vasutasok és a vasútmérnökök is mindig a "vágány" kifejezést használják, fura, hogy pont most miért nem...

Itt van Piliscsév megállóhely. A vágányok még nincsenek lefektetve, de a nyomvonal már jól kivehető. Hol a több, mint 14 méteres szélesség?
https://www.google.hu/maps/place//@47.6738922,18.7903104,381m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x476a7acdb0b61e65:0xc20e2d64c6a6be13

Legfeljebb ott képzelhető el, ahol a megállóhely peronja van, de ott talán indokolt is...

- "Arra a kérdésünkre, hogy mi volt az oka ennek a szélesítésnek, azt mondta a szakember, hogy "akik idejöttek vasutat építeni, előtte autópályát építettek és fogalmuk sem volt arról, hogyan kell(ene) ezt csinálni. " "
Ha az illető szakértő lenne, akkor tudná, hogy nem a kivitelező dönti el azt, hogy hova mit épít, hanem a tervekből dolgozik, a tervekben szereplő munkát elvégzését fizetik ki neki.

Ilyesmi, vagy ennél részletesebb tervek alapján dolgoznak. Előre megvan, hogy hova mi és hogyan kerül:
www.pilisvorosvar.hu/letoltesek/telepulesi_tervek/vasutvonal_korszerusitese/pilisvorosvar_allomas.pdf

Ha valahol indokolatlanul széles sávban végeznek földmunkákat, akkor az a tervezők sara, és semmiképpen se azért van, mert a kivitelező próbálkozik, hogy az adott sugarú ív hogyan fér oda be. Bár ennek belátáshoz talán kell se vasutasnak, se vasútmérnöknek lenni... :)

- "A vasút biztosító berendezések szabálytalanul vannak bekötve, amit fotóink dokumentálnak, öregek, trehányul lefestve."

A képen látható sárga-fekete oszlopnak semmi köze a biztosítóberendezéshez. Az egy úgynevezett vonali távbeszélő. Bár a mobilok világában kicsit vicces, de a pályán dolgozóknál van egy kütyü, ami a csatlakozóba illesztve telefonként szolgál. A szomszéd állomásokkal tudnak így kapcsolatot teremteni. A "szabálytalan bekötés" pedig az oszlop földelése, ami valóban igénytelen, de mivel az elektromos kapcsolat megvan, veszélyt nem okoz.
Magyarorszqg eppen igy teljesit, magyarorszag szarul teljesit, nem ertem miafaszt akarnak ezek ha meg egy kibaszott vasuti sint se tudnak epiteni, a faszfej vezetojuk szerint meg a nyugat haldoklik, ahol evtizedek ota van mar tgv is.
Ki építette ezt a remekművet?
@űrszelvény: Elég lazán kezeled a dolgokat, mondhatnám úgy is, hogy elbagatellizálod!
Csak két szösszenet:
-Ha nálad a sínkorona külső szélén futó nyom nem furcsa, akkor nem nagyon láttál még vasúti kerékpárt és nyomvonalat!
-A sárga-fekete oszlop földelési bekötése szerinted "igénytelen", a szakember szemében meg szabálytalan! Ha az én embereim ilyen munkát végeznének, már közmunkásként kapargatnák az árokpartot!
Ennél a projektnél meg a műszaki ellenőrt, átvevőt kellene kardélre hányni!
@szakáll: "Ha nálad a sínkorona külső szélén futó nyom nem furcsa, akkor nem nagyon láttál még vasúti kerékpárt és nyomvonalat!"
A nyomvonal az kicsit mást jelent, itt vágányról és sínszálakról beszélünk. Remélem az embereid azért tisztába vannak ezzel.

A sínszálak enyhén befele dőlnek, a kerék futófelülete pedig kúpos.

Ajánlom figyelmedbe az első ábrát: www.sinekvilaga.hu/2012/6-agh-csaba

(vagy kérd meg az embereidet, hogy magyarázzák el)

Neked is felteszem a kérdést: ezekbe a kopásokba a vasúti jármű melyik parazitamozgását látod bele?

Az általam felvetett többi ponttal kapcsolatban (amik közt vannak olyan bagatell dolgok is, hogy a képek nem is a süllyedésnél, hanem egy túlemelt ívnél készültek...) meg sem próbálod? :)
Bravó, sikerült egy kolosszálisat fideszezni persze a végére, igen. Szakmai-független blog ez, de leginkább: CIVIL.
A gennyes bolsevik horda még a kákán is csomót keres. Bezzeg az elvtársak az '50-es években 220 Km/órás vasutakat építettek.
@Buday András: Az önmagában nem baj, ha kritizálják az aktuális hatalmat. Bárcsak többször tennék (bárki is van hatalmon éppen).

Viszont az írás mentén kiváló vita kerekedett két olyan ember között, akik valóban értenek a témához. Még nem döntöttem el, kinek higgyek inkább, de érdeklődve olvasom :-)
Ez a fos blog nem inkább a heti hetes akart lenni?
@Paul Sommers
Megnéztem ám az aktivitásod, Te egy TROLL vagy a javából! Brit tudósok szerint káros vagy a társadalomra, de Te ezt biztos lóvéért teszed. Meg is kapod a zenédet:

www.youtube.com/watch?v=o1eHKf-dMwo
Ez a c7-es minden nap kiröhögteti magát. Van, hogy kétszer is.
Azért a túlemelést süllyedésnek nézni... Ezen besírtam. :)
@vajdasagi: Az első kép a sebességkorlátozásra utaló előjelzőt akarta megmutatni és utalás történt egy bizonyos okra, ami persze, hogy nem látható ugyanazon a képen hiszen az nagy baj lenne, ha a hiba helyén jeleznék, hogy lassíts, de attól a probléma még létezik. Frissen átépített pályán szomorú jelenség ilyen táblát látni.
A sínszál külső futófelületi kopása nem természetes, az vagy a betonalj, vagy a sínszál geometriai kialakításának hibájára utal. Valamilyen módon a sínszál a tervezet 1:20 dőlésnél nagyobb mértékben dől a vágánytengely felé. Az a tény, hogy két nyomon kopik a sín futófelülete, az a sín hengerlési hibája, tehát nem első osztályú, új vágányba nem is lenne szabad beépíteni, de ha csak felületi hiba, akkor is sínprofil köszörűvel el kellett volna tüntetni. Az otthagyott betontörmelék hanyag költségkímélő kivitelezésre utal, a vízelvezető árkokról készült képek semmit sem bizonyítanak. Ui: A kivitelezést a Szijártó Péter édesapjának egykori cége végezte.
Wow, very cikk, such szakmaiság, much vasutasság.

Az hogy megsüllyed az építés után egy pálya nem nagy probléma: szokott előfordulni bárhol mozgás. A problémát majd a végső beszabályozáskor megoldják, addig is nem kell kelteni a pánikot, kisiklani nem fog a vonat.

Amúgy az engem is érdekelne, hogy milyen biztonsági berendezések jelzik a vonaton a pályahibákat, mert ha nem mérőkocsiról van szó akkor szerintem semmilyen.
@Paul Summers: speciel az elvtársak tényleg 220kmh, vagy méggyorsabb vasútat terveztek - najó, nem itt, hanem kínában, de akkor is az elvtársak meg tudják oldani, még ma is :)
@űrszelvény: +1...
tobb nem is kell hozza...
kalaplengetes...
Bezzeg a gaz-náczi-fasiszta-antiszemita Horthy alatt tudtak 120-as pályákat építeni!
a sok fikagep okoskodonak uzenem hogy ez itt a 10 millio vasutvonalepito szakerto orszaga!!!
a regi szep idokben 5-10 eve meg csak fociszakertok es negyes metro szakertok voltunk :)
A jogos kritika nagyját már megírták mások, csak néhány apróság.
A pálya külső oldalán fényes sínszál valóban "nem szokványos", ámde teljesen normális, amennyiben nem első osztályú (nem szabályosan ívelt fejű) új sínszál, vagy már használt, de még megfelelő állapotú sínszál lett oda beépítve (bár ezt illett volna megfordítani). Nem olvastam a tender-kiírást, nem tudom, hogy ez megengedett-e, de a vonal forgalmi sajátosságait tekintve (szinte csak személyvonat-forgalom) nem okoz semmilyen gondot.
A kopás-nyomoknál ne felejtsük el, hogy a sínen általában nem gyári profilú, hanem többé-kevésbé kopott kerekek futnak, ki tudja milyen futófelülettel.
A két sávban kopott új sínfej csak azt bizonyítja, hogy az valóban új. Majd a garanciális köszörülés eltünteti ezt, akárcsak a süppedést a szabályozás. Eddig még semmi rendkívülit nem láttam vagy olvastam...
A sehová sem vezető vízelvezető árkot szikkasztó ároknak hívják. Ha van rá lehetőség, túlfolyót is terveznek hozzá, ennek a kifolyási szintje eléggé logikus módon magasabban van, mint a bevezető szint.
"A kábeleket 4 alkalommal más-más cég fektette", mivel van közöttük helyi biztosítóberendezési kábel, vonali kábel, vonali erősáramú kábel, optikai kábel, térvilágítási kábel, és talán még váltófűtési kábel is. Miért baj az, ha mindegyik kábelt olyan cég fekteti, aki ért hozzá? A kábelekről geodéziai felmérés készült, enélkül EU-s projekten nincs műszaki átadás.
Az viszont teljesen jogos kritika, hogy a kábelek fölé nem került sárga jelölőszalag. Feltéve, ha azokat mostanában fektették, és nem a 30-40 éves régi kábelek feltáró gödrét látta a cikkíró. Egy műanyag köpenyű kábel kinézetre nem sokat változik a föld alatt. A régi, impregnált juta borítású acélpáncél kábelt pedig úgysem ismeri fel ennyi idő után, mert jobban hasonlít egy korhadt gyökérhez, mint kábelhez.:-)
A kissé igénytelenül lefestett sárga-fekete oszlop egy régi pályatelefon-csatlakozó oszlop. Igen, a régit kellett visszaépíteni, mert a vonalon a távközlési és biztosítóberendezési rendszer egy későbbi tender keretében fog megújulni. Ha nem volt útban, nem kellett hozzányúlni a kábel-elosztókhoz és az azokat védő beton keretekhez sem, az egyik fotón gazzal félig benőve, és fedél-hiányosan láthatunk egy ilyet.
A pályatelefon-oszlop földelése megfelelő, különösen ha figyelembe vesszük hogy a felsővezeték-rendszer még nem épült ki, így földelésre sincs még szükség.
Még egy apróság. Az, hogy az új pályán járnak a vonatok, csak azt jelzi hogy a forgalomba helyezés megtörtént. A műszaki átadás akár fél-egy évvel később is lehet. Addigra a jelzett problémák bizonyára megszűnnek, és a rézsű oldalára került betonaljakat is összeszedi a kivitelező. Majd azután menjünk oda kritizálni...
Hát igen, nem csoda, ha az emberek számára lassan civil = aki semmihez sem ért, de ez nem zavarja, és mindenbe belepofázik.
Hmmm... ehhez nem értek. De ha annyi hozzáértés van ebben is mint a paksi posztban, akkor nyugodtan fogok azon a vonalon utazni.
Ez a civilnek hazudott blog írt a síkvidéki alagutas szétsüllyedt m6- ról is, vagy arról kussolt?
Amúgy meg még készen sincs baszki...
Igen képzeljétek, amikor valami nagy kiterjedésű basz épül, akkor ott van sok hiba is, trógerül kötik rá a pt oszlopra a földelést, billeg az aknafedlap, szanszét van szórva a törmelék stb.
Majd a nagyját kijavíják, az apraja meg le van szarva mindig.
Ez mindig is így volt, 150 éve sem hiszem, hogy sokkal másképp építették a vasutat...
Az meg, hogy a frissen épített pálya megsüllyed, meg a frissiben lehányt sínszál máshogy kopik, teljesen üzemszerű...
@enpera: Azt is a Közgép építette?
@Szzzz: Ez régen is így volt. Az 50-es években amikor az öreg szaki szólt hogy télen nem kellene töltést építeni a fagyban, elvitték szépen Recskre. Aztán tavasszal szétcsúszott az egész a faszba.
Kibaszott tetves kurcsany. Az o idejeben romboltak szet a vasutat a kokaek teljesen. Csoda, hogy egyaltalan meg nem tortent sehol katasztrofa.

Dogoljon meg a boszme!
@Kim Jong il: Na mi van te fejlesztő mérnök? Még mindig meghaladja a tudásod a magyar ékezetek beállítása?
@Pan Modry:
Szar lesz megint nagyon kikapnotok, igaz? :)
Nem baj, szokjad csak, kedves balliberális embertársam.
Mi a tököm az a talpbeton?! : )
@Albu: A betonból készült talpfa. :-) Betonaljnak szokták nevezni vasutas berkekben.
Szarok a MÁV-ra meg a sok önkéntes vasút buzira
Azt írjátok meg hogy mi a rákért kell 3 órát Budapest- Miskolc közt vonatozni. Miért nem lehet 170 km utat megtenni vasúton 45 perc alatt megtenni Kandó Kálmán hazájában??? Ez itt a kérdés, semmi más.
@űrszelvény:

Vonali távbeszélő előnye, hogy direktben a fszt asztalán cseng.
@mikka:

Még németországban sincsen minden milliós metropolisz között nagysebességű vasút, pedig hát ők elég gazdagok. Akkor miért is várod el, hogy egy csóró lepattant vidéki kisvárost több ezer milliárdos beruházással budapest agglomerációjává tegyék? Biztos tök jó lenne neked, meg az ózdi cigányoknak, és gondolom azt is elvárnád, hogy a BP miskolc szuperexpressz aztán sehol meg se álljon, hiszen akkor hiába gyors, mégis két óra lesz végül a menetidő...
Jó kis proli hozzászólás. Há mér nincs szuperexpressz meg ingyensör, meg meleg lángos a pofádba, há mér nem csinájják meg, há ez jár nem?
Tudod annak, hogy a proli őseid a langyos gulyáskomcsi pocsoláyban dagonyázhattak, volt 3,20-as kenyér meg olcsó borsodi, annak ez volt az ára, hogy ezekre az igazán fasza dolgokra, amiket nyugaton látsz, már nem futotta.
@Kuruc ezredes: Mi van faszfej? Nyerjetek csak, legalább rátok omlik ez az egész szar.
Büdös SZDSZ szagot érzek...
@bloggerman77: Mondjuk a minimum lenne, hogy legalább valamit értene hozzá, aki ilyesmiről ír. Ha nem is szakember szinten (mert az biztos nincs meg), de legalább lelkes, a témában olvasott érdeklődő szinten.:))
@yatumux: Benne vagy a szagok "sűrűlyében". :-))
@belgabela:

Humorodnál vagy:
Mint az alapdíjnál:))))))
@DezInf: Tűrd, vagy lázadj!:))

Igaz nem a témába vág (inkább belém szeretne, de az se nagyon jön össze, több kéne ahhoz és intelligensebb szöveg), dehát ez van.
@belgabela:

Csak arra utaltam, te fogalmatlan narancstálib, hogy ezt a játékot már eljátszottad párszor.

Aki nem ismeri a munkásságod azt szórakoztatja is a véleményed.

Egyszer.

Másodszorra már uncsi, harmadszorra meg már fáj:)

Te is egy tipikus poliészter vagy. Polihisztornak készültél, csak rossz kémiai reaktorban kötöttél ki.

Most várnám komoly szakmai véleményedet a vasúti szállítás témakörében.

Különös tekintettel meggyesland természeti értékeire, csodás mikroklímájára :))))
Milyen vasúti szakembert kérdeztetek meg? Jegyvizsgálót, vagy pénztárost?

Túlemelést süllyedésnek nézni? Először nem is értettem, mi a bajotok a képen szereplő vágánynak. Utána leesett, hogy van baj, nem kevés... De nem a vágánnyal...

A járművek bizbere jelzi az alépítmény nem megfelelő tömörítettségét? Itt kellett volna feladnom...
@mikka: +1, lájk meg ilyenek.
@Blogger Géza: "nem csoda, ha az emberek számára lassan civil = aki semmihez sem ért, de ez nem zavarja, és mindenbe belepofázik."
lásd Civil ÖsszeFogás -> CÖF
@űrszelvény: " Először is süllyedés nem ott van, ahol a képek készültek. "
-tehát.
a képek, amik a süllyedést mutatják, nem ott készültek, ahol megsüllyedt a talpfa.

"Pedig az újonnan beépített sínek szoktak furán kopni az első időkben, elég általános dolog. De a poszter a vasúti jármű milyen rendellenes mozgását véli felfedezni az általa furának ítélt kopásokon?"
-szerintem (nem értek hozzá, civil vagyok) a kopásnak BELÜL kell jelentkeznie. ha a kopás áttevődik KÍVÜLre (a másikon meg megmarad BELÜL, az azt jelenti, hogy a kettősen kopó oldal lejjebb került, így a felfekvő réteg már nem belül, hanem kívül van.

"tt van Piliscsév megállóhely. A vágányok még nincsenek lefektetve, de a nyomvonal már jól kivehető. Hol a több, mint 14 méteres szélesség?"
-ez egy nagyon jó kép a google.maps-ról.
2011-ből. tehát a kérdésedre a válasz: a 14 méteres szélesség az 2014-ben van.

@Paul Summers: "Bezzeg az elvtársak az '50-es években 220 Km/órás vasutakat építettek."
azzal még nem is vonla baj. a gond az, hogy MOST IS olyanokat építenek százszoros áron. a másik különbség az, hogy az akkori alapokat a cocialista/kommunista elvtrsak ellenőrizték, és ha valamit elkúrt a főmérnök vagy a kivitelező, akkor jutalmul kaptak egy szibériai vadászkalandot.
Van vasút Tibetbe, Szibériába, Alpokba, de a mi út és vasút építéseink nem szokványosak.
@DezInf: .........
Annyira narancs, hohy ilyeneket ír, szerencsétlen:
belgabela 2014.02.01. 06:24:21
Közben meg az iskolákban elveszik az adminisztrátoroktól, pénztárosoktól a mankópénzt, ami legalább ötven éve járt nekik (havi tízezer), a kompenzációt sokaktól, akik nem tanárok (másik tízezer), ezzel harminc százalékkal csökkentve a fizetésüket. (2014. január hótól, hogy tévedés ne legyen.) Kommunikálják kinek osztogatnak havi tíz-húsz-harminc ezreket, közben jó százezer állami alkalmazottal kibasznak. Van olyan egyedül élő gyerekes anyuka, aki az eddig kilencvenöt helyett kb. hetvenötöt visz haza, és közben ugyanazt a melót csinálja, mit évek óta. A rezsit nem tudja most kifizetni. Humánus és egyébként sem hagynak senkit az ót mellett, csak aki dolgozik és könnyen kicserélhető másra, nameg nem csókos.

Egyébként felújítani sok mindent lehet, akár pályákat is, de nagy lelátókat építeni mikor az első osztályban van csapat aminek a látogatottsága ötszáz fő alatt van és az átlag is háromezres, de a legnagyobb is messze tízezer alatti. Az bizony pénzkidobás, méghozzá százmilliárdos, amiből bőven kompenzálhatnák az iskolai segítők százötvenezres, hat éve érdemi béremelést nem kapott, most meg bércsökkentett táborát. És nem csak a rossz időkben pazarlás. Maszek alapon nem is lenne ekkor építkezés, mert midnek. Ilyen csak állami pénzszórással lehet építeni. Lehet, de valóban minek?

Szűrés
Válasz erre

vastagbor.blog.hu/2014/01/31/fontos_dontest_hozott_a_kormany#comment-form
@űrszelvény: reméljük, jó fizut kapsz a MÁV-nál...
@belgabela:

Béláim a zúrban!

Ezt hányszor linkeled még be?

Nem vagy meggyőző, bocsi.

A szóhasználatodról meg inkább nem írnék semmit:)
@DezInf: Ahányszor kötözködsz paraszt.
@mihály nyilas:

Ne légy már ilyen rosszindulatú:)

Ezek a választási bulira gyártott nickek mindenhez értenek.
Náluk már csak az előző választásra reggelt és újra üzembe helyezett nickek az ütősebbek.

Helyén kell kezelni a problémákat.
@mihály nyilas: Csak ért hozzá. Akkor meg meg is érdemli.
@belgabela:

Te narancstálib, miért ásod magad egyre mélyebbre?
@DezInf: Szegényhülye. Mit hiszel mit érsz el ezzel? Nincs más programod, szerencsétlen? Szar életed lehet. Szánlak.
@belgabela:

Tedd a dolgod.
Az érzelmeidért nem fizet senki sem :))
"környezeti kár, amit 500 méter pályaszakaszon észleltünk, feltehetően milliós nagyságrendű. Talpbetonok tömegesen elásva, a maradék szanaszét hányva."

Oké, hogy ronda, de mi a környezeti kár?

Ha elszállítják a talpbetonokat máshova, akkor mi történik vele?
@belgabela:

Határozott fejlődés jelei észlelhetőek nálad.
A stílusod kezd normalizálódni:))
Ugyanebből a blogból:

"06. március Magyar egészségügy, orosz rulett"
"A szerző Laskovics Diána 27 éves ápolónő a kecskeméti kórház intenzív osztályáról az MSZP jelöltje Kecskemét 2 .sz választókerületében"

Hajrá MSZP blog, hajrá MSZP!
Ez a cikk szépen példázza milyen az amikor egy hozzá nem értő (bocsánat, civil) próbál szakérteni.

"az a lassító jel volt, 80 km/órás szabályozás van"

"a bal sín megsüllyedt az áteresz előtt és után"

"A vasúti töltés tömörítettsége meglepően laza. Ezt az egészet jelzi a vonatok belső biztonsági berendezése"

"Talpbetonok tömegesen elásva"
@VT Man: Nekik is joguk van. Legfeljebb nem sokan veszik komolyan őket.
Magyar szakemberek vasutat sem tudnak építeni, négy év Orbán és Vitézy-BKK után nem is csodálkozom. Ezeréves világuralom ezért nem lesz.
Jöjjenek a kínaiak!
Adva van egy blog, amelynek minden bejegyzésén jót röhögnek az olvasók, na nem azért, mert viccnek szánták, hanem annyira ostobák.
Valamiért ez a blog is index-kedvenc lett, fingik egyet, címoldalra kerül. S úgy tűnik, ott is marad, több mint egy napig.
Béka segge alatt az újságírás.
@Kuruc ezredes:

Kikapni???
Kitol????

Ti kaptok ki immaron 12+ eve folyamatosan Szlovakiatol, csehorszagotl, es kb 7 eve lengyelorszagtol...

Ha kikap MO-on a degeneralt MSZP, hat momentan az a lekevesbe sem erdekel :DDD
Itt egyetlen probléma van. Mégpedig az, hogy a friss OKJ-s vasútmérnököket aljas módon meghazudtolják a múlt rendszer nácistabosevik (vagy bolsevistanáci) fidesznyik szakemberei.

Nekem ne mondja senki, hogy egy műszaki egyetemmel és évtizedes tapasztalattal a háta mögött valaki jobban ért a vasúthoz mint a blog civil szakeberei.

Különben is szakember mikor írt le olyat, hogy túlemelt ív, meg szikkasztó árok, sőt pályatelefon???
@Pan Modry: A tótok még 2013-ban 25%-kal szegényebbek voltak. 2010-re gazdagabbak lettek.
Követelem, hogy népszavazás döntsön arról, hogy ez a pályaszakasz megfelel-e a vonatkozó előírásoknak.
@Medgar: "Itt egyetlen probléma van. Mégpedig az, hogy a friss OKJ-s vasútmérnököket aljas módon meghazudtolják a múlt rendszer nácistabosevik (vagy bolsevistanáci) fidesznyik szakemberei.
Nekem ne mondja senki, hogy egy műszaki egyetemmel és évtizedes tapasztalattal a háta mögött valaki jobban ért a vasúthoz mint a blog civil szakeberei."

:-))
@belgabela: "A tótok még 2013-ban 25%-kal szegényebbek voltak. 2010-re gazdagabbak lettek. " :-))

- Vissza a jövőbe. :-))
Húú szakmailag ekkora nulla cikket.... megsüllyedt sínszál! Ekkora ökörséget! Túlemelésnek hívják, de inkább nem magyarázkodom mert nem érdemes, fel kellett kapni valami hülyeséget hírnek... Járjatok utána máskor mielőtt ekkora ökörségeket írtok!
@Pan Modry:
A Fidesztől, kedves liberális embertársam.
A degenerált partneretek - az MSZP - ismét megy a levesbe, hiába mosakodtok azzal, hogy nem is a tiétek.
Megbukott a nyugatnak mindenben benyaló, hitvány magyarellenes politikátok. Lehet menni szépen külföldre utánad meg a kis vakondhaverod után. Maradjatok is ott, haza se gyertek, főleg szavazni ne!
@Kuruc ezredes: az fel se tűnik neki, hogy 2003-tól kezdett beelőzni Szlovákia, amikor a Megyó-Gyurcsi-Bajnai trió elkezdett eszement módon adót emelni, miközben a tótok bevezették az egykulcsos szja -t, plusz levitték az áfát(amit Gyurcsány 2006-ban évközben emelt 20-ról 25%-ra)és a cégek nyereségadóját. Mindhárom adónemet 19%-os kulcsra vették.Azt már el is felejtették, hogy hirtelen ötlettől vezetve felemeltég a reg. adót állat módon, aminek a következménye lett a tömeges szlovákiai cégalapítás és kiköltöztetés itthonról. Bravó MSZP-SZDSZ! Most meg előugrottak a Bauerek, Bajnaik, Gyurcsányok és osztják az észt ezerrel.
süti beállítások módosítása