Korábbi vasutas írásunkra nagyon sok kommentet kaptunk. Ezért ma délután a CIVILHETES szerkesztőségének két munkatársa kiment a helyszínre, amelyet fényképekkel dokumentálunk.
Ezt az utat bár ne tettük volna meg, mert a csalódás és a sokkolódás közötti állapotban úgy csapódtunk mint a harang nyelve déli harangszókor.
Az első, amit megláttunk az a lassító jel volt, 80 km/órás szabályozás van, nemrég itt még Völner 120 km/h-val robogott (szerencséje volt).
A 35-ös kilométernél megláttuk a korlátozás okát, a bal sín megsüllyedt az áteresz előtt és után.
A síneken az látszik, hogy az egyiken egy nyom van, a másikon pedig kettő. Megkérdeztünk egy vasúti szakembert, hogy ez mit jelent. Az volt a válasza, hogy "ez nem szokványos jelenség"!
A vízelvezető árkok a semmibe vezetnek, a kifolyók magasabban vannak mint a befolyók, a szomszédos területre folyik ki a víz, az átfolyók kezdenek feltelni.
A vasúti töltés tömörítettsége meglepően laza. Ezt az egészet jelzi a vonatok belső biztonsági berendezése, de az utasok még semmit sem éreznek belőle.
Beszélgettünk emberekkel, akik elmondták, amit mi látunk, az semmi. "Látnák a Piliscsév utáni szakaszt, amelyet 14,8 méteres szélességre építették. Ez a szélesség 3,5 sínpályának biztosítana helyet, iszonyatos pénzbe került." Arra a kérdésünkre, hogy mi volt az oka ennek a szélesítésnek, azt mondta a szakember, hogy "akik idejöttek vasutat építeni, előtte autópályát építettek és fogalmuk sem volt arról, hogyan kell(ene) ezt csinálni. 30 éve a szakmában vagyok, de ilyen trehány vasútkorszerűsítést még nem láttam."
A kábeleket 4 alkalommal más-más cég fektette, ezért csak hozzávetőleges térkép készült és bármilyen kábelhibát speciális műszerekkel kell keresni, majd pedig lapáttal.
A kábelek fölött nincs sárga műanyag szalag, hanem kenderzsinór van, ami elrohad.
A vasút biztosító berendezések szabálytalanul vannak bekötve, amit fotóink dokumentálnak, öregek, trehányul lefestve.
A környezeti kár, amit 500 méter pályaszakaszon észleltünk, feltehetően milliós nagyságrendű. Talpbetonok tömegesen elásva, a maradék szanaszét hányva.
Olyan az egész, mintha valaki szándékosan kárt akart volna okozni. Völner jogásznak minimum független német vagy svájci szakértőket kellene fogadni az állami kifizetések teljesítése előtt. Mivel ő a FŐNÖK akaratát hajtja végre ez kizárt.
Éppen ezért az adófizetők kapnak egy nagy fricskát, meg egy Völner-irányította FIDESZ-szemetet, a magyaroknak így is jó lesz!
http://civilhetes.hu/Nem-szokvanyos-dolog-mondjak-vasutas-szakemberek-az-esztergomi-vonalra
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK