HTML

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

Mint az egy, a kormánypárthoz közeli esztergomi újságban olvasható, az Esztergomi közlekedésben nagyon sok fejlődés történt az elmúlt időben és történik a közeli jövőben is. De mik ezek?

A felmart út

Újraindult és februártól negyedével olcsóbb lett a vasúti személyszállítás Almásfüzitő és Komárom felé.

Miért azon a vonalon ajándékoznak meg bennünket árcsökkenéssel, amelyiken alig jár valaki? Miért nem csökkentették az árakat inkább az Esztergom-Budapest vonalon, ahol nem csak többen utaznak, de az átszállásoknak köszönhetően a szolgáltatás is lényegesen rosszabb színvonalú?

A fővárosba vezető vasútvonalon idén decemberre befejeződő pályafelújítást villamosítás követi majd. A beruházásoknak köszönhetően itt is korszerű FLIRT-motorvonatok közlekedhetnek majd.

A villamosítás ugyebár ismét üzemszünetet és újabb forgalomkorlátozásokat fog okozni? Mi szükség van arra a motorvonatra, ami 160 km/órával tud haladni egy 100 km/órára népszerűsített pályán? Miért nem jó a Desiro?

Előkészítés alatt áll az esztergomi intermodális csomópont kivitelezése.

Ameddig a csomópont nem kerül átadásra, addig az esztergomi vasútállomás és a hozzá vezető út sem lesz felújítva?

A Vértes Volán a kórházat és a vasútállomást a közösségi közlekedésbe bekapcsoló helyi járatot indított 2014 elején.

Azon az útvonalon, ahol az ingyenes Tesco-járat is jár. A helyi járat általában üresen megy körbe a városon.

Tavaly szeptemberben az országban elsőként indult közösségi kerékpáros rendszer Esztergomban, berendezései kifejlesztését az Új Széchenyi Terv 25 millió forinttal támogatta.

Úgy tűnik, hogy azok az esztergomiak, akik szeptember előtt nem érezték szükségét a kerékpározásnak, a mai napig sem gondolták meg magukat, mert a nagy sikerű kerékpár kölcsönző rendszert nem sokan használják.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. az országos szinten 34 milliárd forint összértékű útfelújítási programja keretében 470 méteren helyreállítja a Budapest-Esztergom-Tát főút esztergomi szakaszát. A bruttó 32,8 millió forint értékű munkálatok várhatóan április közepén fejeződnek be.

Tehát az említett szakaszon, ami egyébként Esztergom talán egyetlen „jó minőségű” útja volt, egy hónapon keresztül nem lehet majd közlekedni. Ezt a beruházást nem a város, hanem az állam finanszírozza. Vannak olyan utak máshol Esztergomban, amelyek a Közúthoz tartoznak és sokkal rosszabb állapotban vannak. Ott indokolt lett volna a 470 méteres útszakasz teljes felújítása.

Kérdés: Miben nyilvánul meg az, hogy fokozatosan javulnak Esztergom közlekedési lehetőségei?

 

-hn-

 

http://civilhetes.hu/fokozatosan-javulnak-esztergom-kozlekedesi-lehetosegei

Címkék: Esztergom MÁV MAGYARORSZÁG VÉLEMÉNY

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://civilhetes.blog.hu/api/trackback/id/tr635879736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása