Az ország egyik legrégebben működő telefonszolgáltatóját néhány éve magába olvasztó Telenor vezetősége most úgy döntött, hogy két újabb tétel megjelenítésével egyoldalúan módosítja szerződéseit a magyarországi cégekkel.
A döntés, melynek értelmében mintegy 30 ezer tértivevényes levél került kipostázásra a napokban az érintett ügyfelek számára, Christopher Laska vezérigazgató és Mike Michael marketing vezérigazgató aláírásával lett szignálva.
A két tétel nem más, mint a teljesen érthetetlen kiegészítő havidíj, illetve a kapcsolási díj. Előbbi, mely azonban nem ismeretlen a céges mobiltelefonszolgáltatások világában, akár 1000 forintos felárat is jelenthet kártyánként. A kapcsolási díj, melyet a Telenor „hívásfelépítési díjnak” keresztelt, sikeres hívásonként 3 forinttal emeli majd a tételeket.
Egy cég, mely 25-30 mobiltelefont használ, nagyjából havi 40-50 ezer forintos plusz költséggel számolhat.
A Telenor döntésével a legnagyobb probléma a megdöbbentő egyoldalúsága, mely olyannyira radikális, hogy még azoknak sem szóltak a havidíjemelésről, akik 2014 végén, sőt! – 2015 elején kötöttek két éves szerződést a céggel.
Laska egy korább interjú során elmondta, hogy nem tartja szerencsésnek a magyarországi példát cége és a vállalati ügyfélhálózat kapcsolatát tekintve. Úgy látja, hogy Magyarországon akkora presztízzsel bírnak a céges előfizetések, hogy sokszor még áron alul is képes velük szerződést kötni a Telenor Magyarország, csak nyilatkozzanak egy minimum két éves hűségről.
Laska szerint mindennek levét a lakossági ügyfelek isszák meg, hiszen a magánszemélyek számára is elérhető előfizetések ennek okán nevezhetőek éppenséggel olcsó variációknak.
Mindez persze demagógiának is tűnhet a vezér szavait másfelől megvilágítva, hiszen nehezen tudunk elképzelni egy olyan opciót akármikor is, hogy a céges tarifák növekedése a lakosságiak egyenes arányú csökkenését idézze elő.
A Telenor előreláthatólag igen jelentős számban fog veszíteni céges ügyfelei közül, amint lejárnak a hűségnyilatkozatokkal ékített szerződések.