HTML

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Friss topikok

Közel egy éve fényképeztük utoljára a megújuló Esztergom-Budapest vasútvonalat, amelyről túlzás nélkül állíthatjuk, százezren várják, hogy végre elkészüljön.

Ma délután Pilisvörösvárra utaztunk és egészen a Szentendrei útig fotóztuk az építkezést.


Nagyobb méretért kattintson a képre!

Kezd felismerhető formája lenni a pilisvörösvári aluljárónak. Az eredeti elképzelés az volt, hogy a vonat megy alul és a közúti közlekedés felül, de menet közben megváltozott a terv. A munkálatokat hátráltatta a támfal beszakadása és egyszer egy BMW is beesett a munkaterületre az útról.


Nagyobb méretért kattintson a képre!

Körülbelül a kép vonalában esett csúszott be egy BMW a munkaterületre. Korábban kis tavat is fotóztunk itt.


Nagyobb méretért kattintson a képre!

Ez a fénykép a solymári vasúti átjáróban készült. Amikor utoljára erre jártunk, meg nem voltak lefektetve a sínek. Nem volt nálunk a sárga mérőszalagunk, így most nem mértük meg a pályatest szélességét.


Nagyobb méretért kattintson a képre!

Tábla a solymári állomáson, a határidőn jócskán túlszaladt a beruházás.


Nagyobb méretért kattintson a képre!

Épül a peron.


Nagyobb méretért kattintson a képre!

Felújításra kerül az állomásépület is. Korábbról úgy tudjuk, hogy az állomásépületek felújítása egy következő ütemben történik majd. Felmerül a kérdés, ha Solymáron felújítják a fogadóépületet már ebben az ütemben, akkor például az esztergomi végállomás épülete miért maradt ki, vagy az Esztergom-Kertvárosban lévő állomás?


Nagyobb méretért kattintson a képre!

Hosszú séta lesz majd erről a peronról elérni a fogadóépületet.


Nagyobb méretért kattintson a képre!


Nagyobb méretért kattintson a képre!


Nagyobb méretért kattintson a képre!

Rengeteg szemét és törmelék vár elszállításra.


Nagyobb méretért kattintson a képre!

Ezen az állomáson nem sokan fognak a vonat hátsó részébe felszállni. A két irány peronjait a fogadóépülettől lehet megközelíteni. A síneken más átjárási lehetőséget nem láttunk.


Nagyobb méretért kattintson a képre!

A fogadóépülettel szemközti peront a semmiből is meg lehet majd közelíteni.


Nagyobb méretért kattintson a képre!

Utunk Budapest felé folytattuk a sínekkel párhuzamosan. A solymári hipermarket alatti úton egy újabb műtárgyra lettünk figyelmesek.


Nagyobb méretért kattintson a képre!

Jól látható a képen, ahogy a töltés oldalát bemosta a víz.


Nagyobb méretért kattintson a képre!

Erre sem jártunk közel egy éve. A pilisborosjenői téglagyár felé vettük az irányt. Az út széle hulladéklerakóvá változott.


Nagyobb méretért kattintson a képre!


Nagyobb méretért kattintson a képre!


Nagyobb méretért kattintson a képre!

Egy évvel ezelőtt ezen a szakaszon csak döngölt föld volt, most vadonat új pálya. A felsővezeték oszlopait hiányoljuk.


Nagyobb méretért kattintson a képre!

Ugyanaz az átkelőhely Budapest irányába fényképezve.


Nagyobb méretért kattintson a képre!

Ez az áteresz egyelőre inkább szigetel, mint átereszt. Figyeljék a pillepalackot!


Nagyobb méretért kattintson a képre!

Egy szakaszon szépen kikövezték a vízelvezető árkot, amely egy balkanyarral...


Nagyobb méretért kattintson a képre!

...ebbe a pillepalack-temetőbe vezet.


Nagyobb méretért kattintson a képre!

A szelektív környezetszennyezés iskolapéldája.


Nagyobb méretért kattintson a képre!

A tervezett ürömi körforgalom után is találtunk egy lehajtót balra, megnéztük ezt is.


Nagyobb méretért kattintson a képre!

Ugyanaz az átjáró Budapest irányába. A töltés melletti vízelvezető 10 méterrel az átjáról előtt véget ér, egyelőre rejtély, hogy a víz onnan merre folyhat tovább. Az átjáróban átereszt nem láttunk.


Nagyobb méretért kattintson a képre!

A kép alján látható járda sehová sem vezet. A töltés bal oldalán lévő vízelvezető árok és a csatorna szemmel láthatóan semmilyen viszonyban sincs egymással.


Nagyobb méretért kattintson a képre!

Örök talány, hogy miért akkor kábeleznek egy peronon, amikor már lerakták a burkolatot. (Hasonló ahhoz, amikor újraszfaltoznak egy utat és nem sokkal azután feltörik az aszfaltot, mert kábeleket fektetnek.)


Nagyobb méretért kattintson a képre!

Utunk az óbudai állomás felé vettük. Itt egy felüljárót építenek.


Nagyobb méretért kattintson a képre!


Nagyobb méretért kattintson a képre!

Végül megérkeztünk a Szentendrei úthoz.


Nagyobb méretért kattintson a képre!

A korábbi cikkeinket, írásokat, véleményeket és képeket ezen a Facebook oldalon gyűjtöttük össze az Esztergom-Budapest vasútvonallal kapcsolatban.

 

civilhetes.net

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://civilhetes.blog.hu/api/trackback/id/tr577190063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Legközelebb nem ártana egy fotóst is elvinni, hogy lássuk is azt, amit megpróbáltok bemutatni.
"Hosszú séta lesz majd erről a peronról elérni a fogadóépületet."

A vonat már csak ilyen. Hosszú, keskeny.
Adj be újítást. Ne egymás mögött legyenek a kocsik, hanem egymás mellett, több sínpáron. Akkor nem lesz annyira messze.
@fay rodisz: arra nem gondoltál, hogyha úgyis új peronokat építenek, akkor úgy is építhették volna, hogy középen legyen az állomásépület?
@Máriássy András:
Az állomásépület ott volt, a vonatperonnak meg előírásai is vannak, így nem rakhatják oda, ahová akarják...
És mikor készül el? 2020-ban?
Én azt látom, hogy szarakodnak, a munka meg nem halad.
Az újrafelbontás dilemmája gyerekkorom óta számomra is kérdés.
Solymári Auchannál a szűk korforgalomba beleraktak egy ötödik ágat.......-
"Az eredeti elképzelés az volt, hogy a vonat megy alul és a közúti közlekedés felül, de menet közben megváltozott a terv."

Nem változott menet közben semmi. Ez világéletében aluljárónak épült.

"A felsővezeték oszlopait hiányoljuk."

Csak 6 darab van a képen belőlük, legyen kétszer ennyi?

"Felmerül a kérdés, ha Solymáron felújítják a fogadóépületet már ebben az ütemben, akkor például az esztergomi végállomás épülete miért maradt ki"

Mert az esztergomi IMCS-t a projekt második ütemébe tervezték, a minek a műszaki tartalma emellett még a pesti oldal átépítése, a végleges biztber kialakítása és a villamosítás.
@konrada: Ez igaz, de az előírások vannak miattunk, vagy mi vagyunk az előírásokért? Az is állhatna abban a híres előírásban hogy a peron az állomásépület előtt legyen. Ez egy ilyen tipikus magyar kockafejűség. Mindent jól leszabályozunk, aztán szopatjuk magunkat az előírásainkkal. Fogadjunk németországban meg tudnák oldani hogy a peron az épület előtt legyen.
@konrada: Esetleg az előírások ésszerűségén nem lehetne elgondolkozni? Pl. az Aranyvölgy megálló (is) jóóó messzire került a 260-as busz megállójától, nehogy valakinek eszébe jusson átszállni - de az előírás azt szent, az utas meg nem számít.
@jet set: 2020 május 40-re lesz kész.
Lassú munkához meg idő kell.
@dhrbikes: Nénány helyen egy-két ember kapirgászik, illetve támaszkodik a lapátra.
Érdemi munka az nincs.
@Roy: Biztos a személyiségi jogok védelme miatt fotóztak úgy, hogy ne legyen azonosítható senki. (Vagy nem csinálja a munkát senki :) )
Tulajdonképpen tudható, hogy miért épül ez a kb. 40Km hosszú vasútvonal immár vagy 3 éve?? Gyanítom, hogy még az idei év végén sem lesz kész, pedig amennyiben már ismét üzemelne, nagy valószínűséggel jelentősen lecsökkenne az a permanens autóáradat, mely a 10-es utat a csúcsidőszakban jellemzi...
süti beállítások módosítása