Simicska Lajos egyáltalán nem hagyott fel az Orbán elleni hadjárattal, csak éppen stratégiát váltott.
A médiaháborút lényegében megnyerte, ezért most új frontvonalat nyitott. Titkos fegyvere a Főgép, mely nem is annyira titkos, de annál inkább ütőképes.
A Fidesz a kezdetektől egyik legjelentősebb szürke eminenciása abszolút győzelmet aratott a médiaháborúban, hiszen a kormányt rendre professzionális propagandamódszerekkel támogató médiumokat szembefordította Orbánnal, akinek nem maradt más, mint a közszolgálati televízió, mely azonban jelen felépítésében egy fej hagymát nem ér például a Hír TV-hez képest.
A sokáig az egyik legtitokzatosabb magyar milliárdos most a tulajdonában lévő Közgéppel támad.
Módszerei igen egyszerűek, de annál hatékonyabbak. Lényegében minden állami pályázatra jelentkezik kivitelezőként, s valamennyi esetben ő adja meg a legalacsonyabb árajánlatot.
A legjobb az egészben az, hogy amennyiben győz, minden rendben van, mert elnyerte a munkát, ami még a többi pályázó ajánlatainál alacsonyabbra belőtt összeggel is bőven nyereséges; azonban ha veszít, az is az ő malmára hajtja a vizet. Ugyanis a kormány kénytelen lesz magyarázkodásba kezdeni annak kapcsán, hogy miért nem a legjobb ajánlat jött ki győztesként a tender elnyeréséért folytatott küzdelemből, s a visszásságok híre könnyedén eljuthat Brüsszelbe is, ahol tárt karokkal fogadnak minden negatív információt a magyar kormánnyal kapcsolatban.
Vannak persze aggályok, melyekkel érdemes lehet számolnia Simicskának is, hiszen amíg jóban voltak, kevés kivétellel az összes pályázatot a Közgép nyerte el, s akkor még korántsem volt szó arról, hogy a többi pályázóhoz képest féláron vállalná a beruházásokat. Ha ennek az egésznek valaki alaposabban utána néz Brüsszelben, akkor Simicska sem biztos, hogy győztesként távozik majd. Kérdés persze, hogy mi számít neki győzelemnek...
Az egyik legutóbbi akció keretein belül a Közgép egy XXIII. kerületi felüljáró felújítására kiírt pályázaton vett részt, s 430 millió forintban határozta meg árajánlatát, de végül kizárták. A Híd, valamint a Strabag konzorciuma 668 milliót kért volna ugyanezért a munkáért!
A BKK azzal indokolta a Közgép kizárását, hogy az általuk megbecsült árnál 37%-kal alacsonyabb összegért dolgozott volna Simicska vállalata, ami szerintük irreális.