A Facebook-on terjed, hogy Esztergomból a Balatonra lehet utazni Desiro motorvonattal!
A MÁV a szezon vége felé bekapcsolódott a balatoni utaztatásba, vagyis mindig is lehetett vonattal a Balatonra utazni, de ez most valami más.
Egyik szemem sír, a másik nevet. 2015. augusztusára eljutottunk idáig. Esztergomból Budapestre továbbra is kalandos MÁV-val utazni, de ne legyek rosszmájú, augusztus 20-tól a budapesti agglomerációnak ez a része és Esztergom visszakapcsolódik a vonatközlekedésbe. Ha elindul a vonat, az ember hamar el fogja felejteni, hogy hány évig ingázott pótló busszal.
De vonatozzunk vissza a címhez, Esztergomból Balatonfüredre. A vasútfelújítás kapcsán többször elhangzott, hogy "német színvonalú" utazási feltételekkel várja majd a MÁV az utazóközönséget.
WI-FI
Lesz/van ingyenes Wi-FI internet (most abba ne menjünk bele, hogy a WI-FI internet értelmes kifejezés-e, mert nagyjából azt jelenti, hogy AUTÓ személygépkocsi - a szerk.)
Klíma
A klíma tipikusan "MÁV-sztenderd" szerint üzemel. Bekapcsolja a kalauz és mivel nehézkes szabályozni, így teljes erővel hűt, az ember meg teljes erőből megfázhat. A "német színvonalú", huzatmentes temporálást még tanulni kell.
Alacsonypadló, amelyhez lassan az összes peron felnő.
Utas-tájékoztatás
Korszerű utas-tájékoztatás, egyrészt piros pixeles kijelzőkből áll, amelyek mutatják az aktuális dátumot és időt, hogy soha ne feledjük, hány órája utazunk vagy futófény-szerűen végiggördül rajtuk a következő megálló neve, miközben egy női hang vagy a vonatvezető üvöltő hangján mindenki hallhatja a következő állomás nevét és többek között zt is, hogy tilos a dohányzás. Végül, de nem utolsó sorban lehet kerékpárt is szállítani.
A képen látható a nem működő utas-tájékoztató és a felesleges utastér-világítás
Forrás: mav.blog.hu
Ezen a képen látható, hogy a piros pixelek most tájékoztatnak
forrás: mav.blog.hu
WC
Ezek olyan jól hangzó dolgok, de a valóság mégis egy kissé cudar. Jó vonat a Desiro, nem zötyög és elég jól "szalad", a WC modern és viszonylag tiszta - ha működik. Mert bizony előfordul, hogy abban a motorkocsiban, ahol ülünk, éppen nem működik. Ha pedig menni kell, meg kell várni a következő állomást és átszállni a másik kocsiba.
Széttagelt tükör és az esztergomi takarítás után otthagyott termék
Forrás: mav.blog.hu
Kezet mosna? Felejtse el! Logikus, ha nem működik a csap, a folyékony szappanra sincs szükség
Forrás: mav.blog.hu
A vonat ülései
Utoljára hagytam a vonat üléseit. Szép a kárpit, de az ülőlap rövid, a lábtér finoman szólva is kiszámított és ami a legrosszabb, az ülés nagyon kemény. Ez mondjuk az első fél órában fel sem tűnik, de Balatonfüredig hosszú az út, az ELVIRA szerint, minimum 3 óra 56 perc. Ennyi idő alatt az ember igazi sajtkukaccá válik, de majd a Balatonban kiáztatja fájó ülepét. Az ülés milyenségéről nem a vonat tehet, hanem a MÁV. Ezeket a motorvonatokat arra találták ki, hogy HÉV-ként működjenek, azaz rövidebb távra, nem több órás utazásokra.
Több órát ücsörögni ezekben? Feljetse el!
Forrás: hg2ecz.ham.hu
Az utazás változatos lehet, mert legalább kétszer át kell szállni. Az átszállások mellett a várakozásra is gondolt a MÁV, hiszen Komáromban majdnem fél órát, Székesfehérváron közel egy órát áll az ember. Így az utas többször átélheti az utazás alatt az elindulás izgalmát.
Árak és menetidő
A legrövidebb menetidő az ELVIRA szerint 3 óra 56 perc, de a vasút iránt szerelmet érzők 5 átszállással akár egész nap utazhatnak a Balatonra. Ehhez nem kell mást tenniük, mint felszállni 7 óra 10 perckor az Esztergomból induló vonatra, amellyel még aznap, este 9 előtt öt perccel Balatonfüredre érhetnek. De ez az út teljes áron 3470 forint helyett 4430 forintba kerül.
Nagyon szomorú, hogy itt tart a Magyar Vasút egy olyan országban, ami jobban teljesít és a Magyar Reformok (is) Működnek. A vasút azért megy, mert az ott dolgozó lelkiismeretes emberek akarják, hogy menjen. A többi pénzkérdés lenne, de az nincs.
Végül egy klasszikus videó, igazi bátorságpróba - ahogy a mozdonyvezető fogalmazott:
(Címlap: Forrás: Facebook)