HTML

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

Magyarország jobban teljesít, a magyar reformok működnek, a jereváni rádió újra sugároz egy kis sikerpropagandát.

"Újraindul a vasúti közlekedés augusztus 20-án a teljes, 53 kilométeres esztergomi vonalon, a többlépcsős beruházás részeként az Északi Vasúti Duna-híd és Pilisvörösvár közötti 14,3 kilométeres alszakaszt szerdán avatták fel a solymári vasútállomáson." - ez így igaz.

A számok szerelmeseinek - de mi azért szétszedjük

"A projektet a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában 85 százalékos uniós, és 15 százalékos magyarországi forrásból finanszírozták. A most átadott szakasz munkálatait több mint 25 milliárd forintért az Aranyhegy Konzorcium végezte, a biztosítóberendezést 8,79 milliárdért a Siemens Óbuda Konzorcium korszerűsítette – hangzott el egyebek mellett az ünnepélyes avatáson. Közölték: a 10-es főút forgalmát tehermentesítő beruházásnak köszönhetően jelentősen csökken a vonatok menetideje, nő az utaslétszám, korszerűbbé válnak a vasúti közlekedés feltételei."

A projek költségeiből több száz millió forintot a magyar adófizetők fizettek, melynek eredményeképpen "jelentősen" csökkentették a vonatok menedidejét. Mit jelent az a szó, hogy jelentősen? "Igen nagy mértékben, eléggé számottevően ahhoz, hogy nagy változást okozzon vagy észrevehető hatása legyen, figyelemre méltóan." - olvasható az Online Magyar Értelmező Szótárban.

A vasútra költött minden fillér meghálálja magát” – fogalmazott avató beszédében Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára, hangsúlyozva: a vasút, illetve annak fejlesztése össztársadalmi ügy. A 120 éve használatban lévő Budapest–Esztergom közötti, immár négy új megállót magába foglaló, 14 ezer utas életét megkönnyítő vonal újraindításával több évtizedes lemaradást pótol a kormányzat – húzta alá a politikus. Mint mondta, az újraindított esztergomi vonalon augusztus végétől óránként két vonatpár közlekedik majd, a gyorsított járatok esetében „első körben” 17 perccel csökken a menetidő, így Esztergomot Budapestről 73 perc alatt lehet majd vonaton elérni."

73 perc, igen a gyorsított járatokkal, azonban, ha valaki olyan megállóhelyen vagy állomáson szeretné megkezdeni az utazást, ahol a gyorsított járat nem áll meg, észre sem fogja venni, hogy csökkent a menetidő, mert az alap esetben csak 5 perc.

Megnéztük az Elvirán, hogyha augusztus 21-én utaznánk, akkor mennyi idő alatt érnénk Esztergom Budapestre, és vissza. Az Elvira szerint sehogy sem jön ki az ünnepélyes megnyitón elhangzott 73 perc. De amióta tudjuk, hogy a negatív növekedés is növekedés és az 5 perc menetidőrövidülés is jelentős érték, addig nem mondunk semmit. A jövő héten vonatozni fogunk, gyorsítottjárattal fogunk Budapestre utazni és egy mindenhol megálló vonattal vissza - akkor majd kiderül, hogy mennyi a menetidő a valóságban.


Esztergomból Budapestre
Forrás: elvira.mav.hu
Nagyobb méretért kattintson a képre!

Budapestről Esztergomba
Forrás: elvira.mav.hu
Nagyobb méretért kattintson a képre!

"A most elkészült 14,3 kilométeres alvonal 13,4 kilométeres szakaszán új, kétvágányú vasúti pálya épült, Aranyvölgyben, Szélhegyen és Vörösvárbányán új megállóhelyek létesültek - egyet egy másik szkaszon már korábban átadtak -, de a több száz P+R parkoló, illetve az új buszfordulók is az eddiginél kedvezőbb feltételeket teremtenek az elővárosi közlekedésben.

2017 elejére e szakasz teljes villamosításával is elkészülnek, ami további 10 perccel csökkenti a menetidőt, s tovább mérsékli a zajártalmat – tette hozzá az államtitkár. A kötöttpályás vasúti közlekedésre 2020-ig a tervek szerint közel ezer milliárd forintot költ a kormányzat zömmel uniós forrásból – jelentette be Fónagy János. Csépke András, a MÁV Start Zrt. vezérigazgatója arról beszélt, hogy a mostani fejlesztéstől többek között a környék lakossága által megszenvedett felújítás ideje alatt elpártolt utasok visszahódítását remélik. Hozzátette: az esztergomi vonal korszerűsítése révén augusztus végétől a korábbi 52 járat 35 százalékkal bővül, s az utaslétszámban is jelentősen emelkedésre számítanak."

Sajnos naiv gondolat volt azt hinnie az ingázóknak, hogy később kelhetnek, hiszen az az 5 perc - valljuk be őszintén - semmi. Azt is higgyék el, hogy az "első körös" 17 percet sem szeretnénk leszólni, de egy laikus 44 milliárd forintért többet várna. Ha pedig hozzáadjuk az elmúlt 3 évhez még azt a plusz kettőt, amely a villamosítás befejezéséhez kell, őszintén csak akkor lehet(ne) elmodani, hogy készen van az Esztergom-Budapest vasútvonal fejlesztése. Ez most megint csak egy részeredmény sikernek és győzelemnek kikiáltása. Úgy is lehet fogalmazni, hogy három év alatt és 44 milliárd forint elköltése után sikerült ugyanazt elérni, mint a felújítás előtt. Jár a vonat Esztergomból és újra a Nyugati Pályaudvar a végállomás.

(Címlap: Forrás: hidlap.hu)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://civilhetes.blog.hu/api/trackback/id/tr607719724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása