Ahogy a tegnapi cikkünk végén írtuk, beszámolunk a Piliscséven tapasztaltakról. Továbbra sem értünk a vasúthoz, csak szeretjük.
"Látnák a Piliscsév utáni szakaszt, amelyet 14,8 méteres szélességre építették. Ez a szélesség 3,5 sínpályának biztosítana helyet, iszonyatos pénzbe került." - láttuk,
"Ilyesmi, vagy ennél részletesebb tervek alapján dolgoznak. Előre megvan, hogy hova mi és hogyan kerül:
www.pilisvorosvar.hu/letoltesek/telepulesi_tervek/vasutvonal_korszerusitese/pilisvorosvar_allomas.pdf. Ha valahol indokolatlanul széles sávban végeznek földmunkákat, akkor az a tervezők sara, és semmiképpen se azért van, mert a kivitelező próbálkozik, hogy az adott sugarú ív hogyan fér oda be. Bár ennek belátáshoz talán kell se vasutasnak, se vasútmérnöknek lenni... :)" - idézet egy kommentből.
Elindultunk Pilisjászfalu irányába
Hamarosan egy lépcsőre lettünk figyelmesek, amely véleményünk szerint a semmibe vezet.
Szépen meg van erősítve a töltés. Ezzel kapcsolatban utánaolvastunk annak, hogy mit jelent az, hogy "az ágyazat szélessége"?
Mi ezen a szakaszon rendre 10 métert mértünk. Lehet, hogy ez túl széles, de az is lehet, hogy pont jó. Reméljük, a NIF majd elmagyarázza, hogy miért kellett majdnem kétvágány szélesre dolgozni a területet.
A kép jobb sarkán egy 70 km/h-ás sebességkorlátozó tábla.
A sebbeségjelzőhöz közeledve véget ér a szikkasztó-árok és belekanyarodik a semmibe.
Egy áterszhez értünk. A képen látható, hogy az árok itt véget ér, és sehová sem vezet.
Úgy látszik, kicsit rádolgoztak a régi átereszre.
Az áteresz másik oldalán nem ér véget az árok, hanem levezették a mélységbe.
Az átereszhez levezető lépcső korlátjának csavarain már megjelent a felületi rozsda.
A korlát sem rozsdamentes anyagból készült, már megjelent itt is a felületi rozsda.
A vízelvezető árok betonjával szemre nem stimmel valami.
Ide nem jutott béléstest, de az előző képen látható furcsa betonból szépen "kikőműveskedték" a csatorna-szakaszt.
Jobbra egy "hetvenes" balra, elöl egy "hatvanas" korlátozás.
A "hatvanas" közelebbről.
Ide jutott vagy maradt a régi zúzott kőből is?
Egy újabb áteresz, a korlát legalább 3 méterrel van lejjebb a töltés szélétől.
Ez valamit jelöl, de nem tudjuk, hogy mit. Korábban Leányvár előtt is láttunk ilyet.
A majdani felsővezeték oszlopain sem rozsdamentes a biztosítóberendezés rögzítése.
Ott a biztosítóberendezés, de majd a NIF megmondja, ha nem az.
Újabb áteresz
Közelebb lépve helyes kis ciszternát láttunk.
Ez egy másik áteresz. Úgy látszik itt nem volt feladat a támfal megerősítése, mert már elkezdett beleomlani a hegy.
Úgy tűnik egy valami sztenderd lehet, hogy az átereszek bal oldalába nem kötik be az árkokat. Az is lehet, hogy azoknak nem a csapadékvíz-összegyűjtés a funkciójuk, hanem a legördülő kövek összegyűjtése.
Miért van az, hogy ha omladékony a partoldal, akkor csak valamettől erősítik meg? Mitől függ a "honnan"?
Reméljük, nem fogja lemosni a domboldalt az eső vagy a hó.
Visszaérkeztük Piliscsév megállóhelyhez. Első kérdésünk az volt, merre van a zebra?
Gyalogosforgalomra figyelmeztető tábla van, de kijelölt gyalogátkelő hely nincs.
Sorompó-bekötés
Lazára hagyott kábelek, azt sem értjük, ezek miért nem valami csőben és a föld alatt futnak?
A peron korlátja laza, homokos talajba van leszúrva. Alapozva nincsen.
A térkő hézagolására nem gondoltak.
A peron fedett részének tetőszerkesztében megvannak a hangszóró-helyek, talán egy jövőbeni ütem részekén lesz is bennük valami, ami szólhat-tájékoztathat.
Szép és modern. A kérdésünk az, hogy mi ellen védi meg a vároakozó utasokat? A nap vagy szél és csapadék ellen?
A felső fényképet Esztergom-Kertvárosban, az alsót Piliscséven készítettük. Van a két képen egy kis eltérés. Várjuk a NIF vagy az államtitkár úr magyarázatát.
További képet itt.