HTML

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Friss topikok

Ahogy a tegnapi cikkünk végén írtuk, beszámolunk a Piliscséven tapasztaltakról. Továbbra sem értünk a vasúthoz, csak szeretjük.

"Látnák a Piliscsév utáni szakaszt, amelyet  14,8 méteres szélességre építették. Ez a szélesség  3,5 sínpályának biztosítana helyet, iszonyatos pénzbe került." - láttuk,
"Ilyesmi, vagy ennél részletesebb tervek alapján dolgoznak. Előre megvan, hogy hova mi és hogyan kerül:
www.pilisvorosvar.hu/letoltesek/telepulesi_tervek/vasutvonal_korszerusitese/pilisvorosvar_allomas.pdf. Ha valahol indokolatlanul széles sávban végeznek földmunkákat, akkor az a tervezők sara, és semmiképpen se azért van, mert a kivitelező próbálkozik, hogy az adott sugarú ív hogyan fér oda be. Bár ennek belátáshoz talán kell se vasutasnak, se vasútmérnöknek lenni... :)
" - idézet egy kommentből.

Elindultunk Pilisjászfalu irányába

Hamarosan egy lépcsőre lettünk figyelmesek, amely véleményünk szerint a semmibe vezet.

Szépen meg van erősítve a töltés. Ezzel kapcsolatban utánaolvastunk annak, hogy mit jelent az, hogy "az ágyazat szélessége"?

1 vágányú pálya

2 vágányú pálya

Mi ezen a szakaszon rendre 10 métert mértünk. Lehet, hogy ez túl széles, de az is lehet, hogy pont jó. Reméljük, a NIF majd elmagyarázza, hogy miért kellett majdnem kétvágány szélesre dolgozni a területet.

A kép jobb sarkán egy 70 km/h-ás sebességkorlátozó tábla.

A sebbeségjelzőhöz közeledve véget ér a szikkasztó-árok és belekanyarodik a semmibe.

Egy áterszhez értünk. A képen látható, hogy az árok itt véget ér, és sehová sem vezet.

Úgy látszik, kicsit rádolgoztak a régi átereszre.

Az áteresz másik oldalán nem ér véget az árok, hanem levezették a mélységbe.

Az átereszhez levezető lépcső korlátjának csavarain már megjelent a felületi rozsda.

A korlát sem rozsdamentes anyagból készült, már megjelent itt is a felületi rozsda.

A vízelvezető árok betonjával szemre nem stimmel valami.

Ide nem jutott béléstest, de az előző képen látható furcsa betonból szépen "kikőműveskedték" a csatorna-szakaszt.

Jobbra egy "hetvenes" balra, elöl egy "hatvanas" korlátozás.

A "hatvanas" közelebbről.

Ide jutott vagy maradt a régi zúzott kőből is?

Egy újabb áteresz, a korlát legalább 3 méterrel van lejjebb a töltés szélétől.

Ez valamit jelöl, de nem tudjuk, hogy mit. Korábban Leányvár előtt is láttunk ilyet.

A majdani felsővezeték oszlopain sem rozsdamentes a biztosítóberendezés rögzítése.

Ott a biztosítóberendezés, de majd a NIF megmondja, ha nem az.

Újabb áteresz

Közelebb lépve helyes kis ciszternát láttunk.

Ez egy másik áteresz. Úgy látszik itt nem volt feladat a támfal megerősítése, mert már elkezdett beleomlani a hegy.

Úgy tűnik egy valami sztenderd lehet, hogy az átereszek bal oldalába nem kötik be az árkokat. Az is lehet, hogy azoknak nem a csapadékvíz-összegyűjtés a funkciójuk, hanem a legördülő kövek összegyűjtése.

Miért van az, hogy ha omladékony a partoldal, akkor csak valamettől erősítik meg? Mitől függ a "honnan"?

Reméljük, nem fogja lemosni a domboldalt az eső vagy a hó.

Visszaérkeztük Piliscsév megállóhelyhez. Első kérdésünk az volt, merre van a zebra?

Gyalogosforgalomra figyelmeztető tábla van, de kijelölt gyalogátkelő hely nincs.

Sorompó-bekötés

Lazára hagyott kábelek, azt sem értjük, ezek miért nem valami csőben és a föld alatt futnak?

A peron korlátja laza, homokos talajba van leszúrva. Alapozva nincsen.

A térkő hézagolására nem gondoltak.

A peron fedett részének tetőszerkesztében megvannak a hangszóró-helyek, talán egy jövőbeni ütem részekén lesz is bennük valami, ami szólhat-tájékoztathat.

Szép és modern. A kérdésünk az, hogy mi ellen védi meg a vároakozó utasokat? A nap vagy szél és csapadék ellen?

 

A felső fényképet Esztergom-Kertvárosban, az alsót Piliscséven készítettük. Van a két képen egy kis eltérés. Várjuk a NIF vagy az államtitkár úr magyarázatát.

További képet itt.

 

http://civilhetes.hu/Piliscsev-megallohely

Címkék: vasút vasútépítés Esztergom MÁV MAGYARORSZÁG VÉLEMÉNY Dr. Völner Pál

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://civilhetes.blog.hu/api/trackback/id/tr285858452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása