Az egész munkán csak az látszik, hogy kimaradtak belőle azok a MÁV szakik, akik tudják a vasút csínját-bínját, de vélhetően nem kockáztatta miattuk senki a profitját!
A mai napunkat a szokásos helyünkön kezdtük a NIF aknánál, leellenőrizve, hogy az ígértek szerint lefedték-e. Sajnos rosszhírünk van, mert az utasítás még nem ért el az aknához az azonnali lefedésről.
Találtunk egy másik "aknát" is.
A szakasztelefon-ajtó is árván várta látogatóját. A közeli bozótosban találtunk egy leselejtezett oszlopot is.
Ennek az oszlopnak talán mindegy, hogy a rajta lévő ajtó zárva van-e.
Gyalogoltunk kb 1 km-t, nem láttunk mást csak trehány munkát. A pályát nem tudtuk megítélni, csak azt, hogy mikor elment a vonat, kellemesen rugózott az aljzat. Dorogon élő vasutas szakik elmondták, ”azért, hogy nagyobb legyen a zsozsó, kicserélték az ágyazatot is, így a régi szenes vagonok által ledöngölt talajt elszállították, az újat meg nem tömörítették rendesen”.
Lassan tanuljuk a vasutas szakmát, ma már tudjuk, hogy nem akármilyen kőből lehet az aljzat, méret szabályok vezérlik a beépíthetőséget. Vettünk is tolómérőt, hogy megmérjük a kövek átmérőjét. AZ25/65. szabvány szerint a legkedvezőbb szemszerkezet a 25-65 milliméter közötti egyenletesen megoszló szemcsék, a MÁV elvileg ezt alkalmazza.
Méréseinket a mellékelt képek mutatják.
Nagyobb méretért kattintson a képre!
Nagyobb méretért kattintson a képre!
Nagyobb méretért kattintson a képre!
Nagyobb méretért kattintson a képre!
Nagyobb méretért kattintson a képre!
Az ágyazatvastagság ha a terhelés nem nagyobb 225 kN nál és a vebesség nagyobb, mint 140 km/h akkor 57cm. Mi a következőt mértük:
Nagyobb méretért kattintson a képre!
Valaki kutya jó üzletet csinált, iszonyatos mennyiségű követ adott el, ezt hittük, míg észre nem vettük, hogy az ágyazat anyagát keverték régi és új bazalttal, közte, vélhetően dolomittal, vagy mészkővel.
Kimentünk a szántóföldre onnan fotóztunk vissza a munkára, ezeket a képeket kaptuk, lehet velük vitatkozni, de számunkra biztos, hogy több mint 20 milliárdért ilyen munkát elfogadni nem szabad.
Kérdezzük, ki vagy kik voltak a műszaki ellenőrök és az üzembehelyezést engedélyező szakértők?
Az feltűnt, hogy sehol egy centiméter geotextiliát nem láttunk, csak remélni tudjuk, hogy ez azért van mert a beépítés technológiája tökéletes.
Látogatásunk végeztével, megcéloztuk Piliscsévet, az ottani tapasztalatainkról a következő írásunkban tudósítunk!