HTML

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

Igen Kedves Olvasó, a „kakaóbiztosszámítógép” a helyes válasz. A Magyar Bálint nevével fémjelzett projekt – nem kis részben az akkori ellenzék hecckampányának köszönhetően – jelentős része zátonyra futott. Ennek okai összetettek. Butaság volt az óvodai oktatással kampányolni. Mert miközben a digitális világra való felkészülés beindítása már akkor is késésben volt (lásd Finnország), ez a dedós kampány elterelte az égető szükségletről a figyelmet. Így a tagadhatatlan eredmények ellenére egyáltalán nem vált országossá a digitális eszközök általános iskolai, de még középiskolai alkalmazása sem.

buta.jpg

Azóta eltelt 8 év és a Magyarországi oktatás a törvény erejénél fogva tett egy 180 fokos fordulatot és elindultunk a 100 évvel ezelőtti oktatási modell megvalósítása felé.

 

Tegnap jött a hír, hogy Romániában a 3.-os tanulók a 2015-ös tanévtől tablet nevű számítástechnikai eszközt kapnak a kezükbe.

 

Most nagyképűsködjenek jeles eleink, hogy hová jutottunk!

 

Pedig a digitális tananyag lényegében nálunk is készen van. A KLIK meg- és szétszervezése helyett az anyagi és szellemi eszközöket inkább erre kellett volna fordítani, nem pedig az amúgy is kevés informatikai órát a felére csökkenteni.

A digitális világ már létrejött és szélsebesen terjed. Rajtunk múlik, hogy a csikós-gúlás renoménkat fényezzük tovább, vagy megpróbálunk megkapaszkodni a jövő technológiájában, társadalmi szinten.

Sajnos a sokat emlegetett PISA teszteken nem bukfencből és bibliamagyarázatból kell produkálni.

Az oktatás nemzetközi élvonalában jelenleg akkor sincs helyünk, ha van egy-két valóban nemzetközileg is értékes projektünk, és kiváló eredményeket is érnek el tanulóink jelentős nemzetközi versenyeken.

Az oktatás az egyetlen út egy ország normális működéséhez.

Hogy nem szükségszerű a leszakadásunk, itt egy kis számtan:

Ha a közoktatásban évfolyamonként 100 ezer tanuló van, akkor egy évjárat tabletesítéséhez kb. 3 milliárd forintra van szükség (lehet még ennyire sem, hiszen nagy megrendelésről van szó, tehát olcsóbb ár is elérhető, ha nem a „közgép” a szállító). Ha minden évben 3 évfolyamot szerelünk fel – 3., 6., 10. -, akkor 3 év alatt a teljes közoktatás úgymond digiződik, és utána már csak az újonnan belépőket kell felszerelni.

Vagyis az éves tablet költség az első 3 évben 3x3 milliárd =9 milliárd Ft (magyarul egy fehérvári stadion ára). Persze vannak járulékos költségek ilyen a pedagógusok felkészítése, ami jelenleg jó esetben önképzőköri szinten áll, nem mellesleg a Magyar B. –féle program keretében általuk vásárolt hardverek és szoftverek mára kuka szinten vannak. Tehát a tanerők szoftveresítése és eszközzel való ellátása is költség, ami 2 részletben megvalósítható így ez is kb. 2x3 milliárd Ft egyszeri költség. Az iskolák alkalmassá tétele és a digitális tananyagok elkészítése 20 milliárd forintnál többe vélhetően nem kerülne, de ezzel számoljunk úgy, hogy döntően az első évben kell, hogy rendelkezésre álljon. Viszont maga a tananyag nagyobbrészt készen van, döntően a most tönkretett tankönyves műhelyekben elérhető lenne.

A modell anyagi szükséglete (nagyságrendileg):

- első évben: 9+3+20=26 milliárd,

- második évben: 9+3=12 milliárd,

- harmadik évben:          9 milliárd, ez 3 év alatt 47 milliárd forint.

 

Országunk 2015-ös évi költségvetésében 20 milliárd forint szerepel stadionépítésre. A névre szóló, tartóstankönyv projektre és a tankönyv piac átstruktulására – döntően felszámolására -, ingyen tankönyvekre, valamint KLIK-esítésre 2014-ben 50 milliárdot szórt el a kormányunk.

Az utóbbi pár évben Szlovákia gazdaságilag került elénk. Most Románia az oktatás frontján előz, borítékolható, - hogy ennek mi lesz a gazdasági eredménye.

 

10 év múlva a legutolsók leszünk az unióban, észben, pénzben egyaránt.

 

Tényleg ezt akarjuk? 

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://civilhetes.blog.hu/api/trackback/id/tr276906055

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyakorlatilag drukkolok a románoknak, hogy gazdaságilag lehagyjanak minket. Talán akkor sokaknak felnyílna a szeme.
@enta selecta: Dehogy nyílna, azt mondanák, kozmetikázzák a statisztikákat.
Sajnos az orbán rezsim "prominensei" szellemileg nincsenek a toppon. Azt is szoktam mondani, hogy a 2/3-hoz sajnos észt nem osztottak. Gyakorlatilag bármit megtehetnek a hatalmukkal. Azt is, hogy szakmailag nem megfelelő haverokat juttatnak felelős pozíciókba. Mint például a rózsika.
Ilyen garnitúrával sose lesz világszínvonalú oktatás Magyarországon. És akkor még elég finom voltam.
A XXI. században a hitoktatást erősítik pénzzel, paripával, rendeletekkel! Nooormális? "Ezeknek" nem az kell, hogy legyenek emberek akik majd előbbre viszik Magyarországot. "Ezeknek" hívő, engedelmes emberek kellenek, akik minimálbérért elvégzik a "szak" munkát, vagy 1/3 bérért összeszerelik a multinál az autót. De főleg nem pofáznak bele az orbán rezsim mit és miért csinál.
Ez a tipikus középszerűség (vagy még jóval lejjebb) kormánya. Amelyik nem szereti ha egy állampolgár okosabb mint a mini szterelnök.
EZ KELL NEKÜNK? EZ KELL A GYEREKEINKNEK? Szerintem NEM!
A 2012-es Pisa teszt volt az utolsó melyben mérték hazánkat.
hu.wikipedia.org/wiki/PISA-m%C3%A9r%C3%A9s

www.oktatas.hu/kozneveles/meresek/pisa/pisa_2012_meres
"A PISA 2012-es vizsgálatának eredményei a december 3-i sajtótájékoztató keretében nyilvánosságra kerültek. A vizsgálatban 2012 tavaszán az ország közel 200 iskolájának mintegy 4600 tizenöt éves tanulója vett részt a 7-10. évfolyamokról."

Azaz olyan gyermekeket mértek, melyek alapkészségeiket a Magyar Bálint nevével fémjelzett oktatási reform eredményeként sajátíthatták el, az első 5-7 évfolyamban.
Ekkor törölték el alsóban az osztályzást, teszem azt.

Magyarul a Fidesz oktatási rendszerben végrehajtott eredményiről, vagy eredménytelenségeiről 4-8 év múltán van értelme vitázni.

A jelenlegi állapotok az MSZP-SZDSZ koalíció munkájának eredménye.
@Trackers:

magyarul: hogy a lófaxban van akkor, hogy az amúgy akasztani való Magyar Bálint eredményei 2009-ben még emelkedtek is és csak 2012-ben zuhant össze a tanulók IQ-ja????

Talán beidőzítették a gyerekekbe, hogy majd csak egy fidióta váltás után butulhatnak le?

Amúgy meg csak a debileknek kell 4-8 évet várni, hogy rájöjjenek, hogy már meignt elkúrták az életüket. Egy nyugati polgárnak elég ehhez 2-3 szakmai vita a televízióban, aztán már tudja is értékelni a helyzetet.

Az Átlaghülyemagyarnak meg mondhatod a tényeket ahogy akarod, a vezére mellett kitart a végsőkig. Titokban még örül is annak, hogy a fidióta oktatásnak köszönhetően a gyereke nem lesz értelmesebb nála.

FOLYTASSUK!
@high up!: te marha, 2009-ben a kedvenc hülyéd szabályai még csak az alsó évfolyamokban voltak érezhetőek, s nem azokban amelyeket mértek!
A szöveges értékelésben nem az volt a lényeg, hogy ne legyen jegy, hanem, hogy a szülő tájékozódjon, mit is kellene fejlesztenie a gyerkénél. pl 3-as azt is jelentheti, hogy a gyerek kivállóan olvas, de nem tud írni. Vagy mindent csak félig tud. Sajnos a szöveges értékelés nem valósult meg (a jegyet lefordították szövegre és azt írták be), így a szülők nem tudták kipróbálni milyen. Ha megvalósul, az segíthetett volna az oktatás színvonalát emelni.
A buktatás eltörlése arra tett kisérlet, hogy ne az első félévben tanuljanak meg írni olvasni a gyerekek, hanem az első két évben. Ez sem valósult meg, a tanítók versenyt hírdetnek minden évben, hogy kinek az osztálya tanulja meg hamarabb a betűket. Félévre végezni szoktak. Ennek a szokásnak funkcionális analfabéták sorát köszönhetjük. A PISA felméréseket értékelve a finnek megállapították, hogy az első két év alatt kell az írás olvasás és a matematika alapjait megtanulni, mert így a lemaradók is megtanulják, és nem esnek ki a munkaerőpiacról, már az általános első fél éve alapján. Sajnos ezt sem sikerült keresztülvinni, pedig ez még a szöveges értékelésnél is fontosabb.
@lbalazs: csak egy olyan MARHA, AKI SOHASEM TANITOTT AZ HELYESLI A SZÖVEGES ÉRTÉKELÉST.
@lbalazs: Te hatökör, aki lemarad azt már nem lehet a többiekkel együtt felzárkóztatni! mert ahhoz a többiket kell visszatartani a haladásban. Ennek köszönhetjük a funkcionális analfabétákat, akiket a hozzá hasonlóan gondolkodók hoztak létre.
A hülye PISA-tokat is olyan népekre szabták mint a finnek, akiknek egészen más ok az oktatási hagyományaik, kultúrájuk mint a magyaroknak.
@lbalazs: én is, de előtte évtizedekig általános és középiskolában. A saját tapasztalatot nem pótolhatja semmi, a könyvek sem. Aki 5. osztályban átvesz egy osztályt és követi őket 4 éven át, az nagyon jól tudja, hogy a lemaradottak felzárkóztatása rendkívül nehéz feladat! Persze, ha nem megy egyúttal a többiek kárára is. Ezért a minimum amit egy tanár elvár egy ötödikestől az az írás/olvasás/beszéd és számolás megfelelő szintje.Ezt az első ma másfáé-két évben kell elérnie a tanítónak, a 4-ik végéig pedig automatizmussá fejlesztenie. III-IV. osztályban is rendkivül nehéz már úgy foglalkozni a lemaradottakkal, hogy a többiek ne lássák a kárát. Ez csak a szimultán/összevont osztályokban lehetséges, kis vidéki iskolákban, kellően felkészült és tapasztalt tanítók révén. Láttam és követtem ilyent is. Hát te?
@bölcsbagoly: Ebben igazad van, az első két évben kell az írást olvasást, matematika alapokat megtanulni. Ekkor nem szabad hagyni, hogy lemaradjanak, és a többieket sem húzza még vissza annyira. De a jobbaknak is meg kell tanulniuk, hogy vannak rosszabb képességű emberek. Lesznek ilyenek a munkahelyükön is, azokkal is együtt kell dolgozniuk. Ha már felsősök és nem tudnak olvasni, akkor már vége. Ebből nagyon nehezen tudnak kimászni, ha egyáltalán. Éppen ezt írtam én is korábban.
@lbalazs: no igen, de a jó szakember nem alárendeltje normális esetben a pancsernek! A probléma ott van, hogy az agymosás következtében az emberek önértékelése eltorzult. Ami nem megy ésszel/szakértelemmel azt erővel, hanggal, aljas eszközökkel szeretnék megtenni.
No de , maradva a poszt szövege mellett, pont ezért nem értek egyet vele. A román tablet osztogatásnak kizárólag annyi a hátsó értelmi, mint a hazai kakaóbiztos számitógépeknek! Állami szintű korrupció bizonyitéka. Aki követi - s én megteszem - a román közoktatás helyzetét, az tudja, hogy az egyre rosszabb és rosszabb. Mig a rendszerváltáskor ténylegesen egyszínten, ha nem jobban állt mint a magyar (a ceausizmus őrültségei ellenére is!), pont azért mert az azonos alapokról indulva, nem fertőzte meg őket az itthon a 70-es évekből beindult libsi szemléletmód. Azóta őket is elérte, látható "eredménnyel"!
A digitális világ, mint minden más, kétélű kés! S nem a tablet a legalkamasabb arra, hogy bevezessük a gyerekeket a digitális világba. Amúgy az okos telefonjaikat is főleg csevegésre, szelfizésre, játszásra és zenehallgatásra használják és a legritkább esetben pl. guglizásra!
A digitiális világba bárki két hét gyakorlással beletanul, erre jó példa számos 70 éven felüli ismerősöm/rokonom is. S mivel kényelmesebb bemenni a wikibe vagy a guglin keresgélni, mint a családi könyvespolcon (már ha van)9 vagy könyvtárban keresgélni források után, jócskán el is kényelmesiti az embereket.
S el ne felejtsem, jómagam is jól benne vagyok a korban, de kb. 20 éve használom rendszeresen a digitális technikát, könyveim szerkesztésére is (beleértve a photoshoppot is az ikonográfiához). De néhai barátom 90 éves korában kezdte használni jó évtizedig! Értelmes célokra.
Az informatika oktatás egy nagy kalap szart sem ér. Csak egy közepes képességű gyerek, ha nem több h-s akkor simán lekörözi a tanerőt, aki x éve szerezte a diplomáját és ott is maradt azon az x évvel ezelőtti szinten. A programok egyre jobbak, nem kell hozzájuk különös képesítés, hogy használni tudjuk, de kiképezünk egy csomó felesleges tanerőt, akik aztán harcolni fognak az állásukért. Az a gyerek, akit meg érdekel az informatika, úgysem a tanárától tanul, Az informatika oktatása helyett inkább több nyelvtanár kéne és több nyelvi óra, de könyörgöm, nem drillezéssel.
süti beállítások módosítása