Azt gondoltuk, hogy az eddig látottaknál az Esztergom-Budapest vasútvonalon nincs lejjebb, hát van! Kimentünk az épülő vasút vonalára Pilisvörösvár-Solymár-Üröm szakaszra.
Az első amit tisztázni szeretnénk, hogy sehová sem mentünk be, ahol munkaterületet jelző táblát láttunk!
Pilisvörösvárnál nagyon látszik, hogy újra betagozódtunk a Szovjetunió utódrendszerébe, szanaszét, koszos, mocskos, rendetlen, minden, képeink dokumentálják ezt.
Várják decembert
Délután háromkor dolgozók tömege
Orosz munkakultúra
Kacsaúsztatót kapott Pilisvörösvár
A pilisvörösvári felüljárónál gyakorlatilag áll a munka, cserébe a város gazdagabb lett egy új tóval.
Tovább menve Solymárnál, éppen felszedik a több mint 100 éves töltést, szívatják a vizet és nem telepakolt teherautókkal szállítják a tőzeget.
Megy a tőzeg vándor útra
Orosz módszer - agyagos kő
Nem számít a szemcseméret
Láttuk a ledepózott bazalt keveréket, már csak az a kérdés, mennyi új követ vesznek hozzá, hogy előállítsák a töltéseket.
Környezetszennyező vagy mentesített?
Az új nyomvonal - látszólag egy óriási csalás -, a MÁV tulajdonában van 11m széles tulajdoni sáv, most ettől kb. 6 méterre vettek földet, ahol az új pálya fog futni.
Üröm előtt jött az igazi megvilágosodás! Új nyomvonalat építenek ki a vonatnak, az látszik, hogy a kisajátítás befejeződött a föld színelését már részben elvégezték.
Ki járt jól és miért?
Minek is, kinek is, miért is? Vajon dr. Völner államtitkár tud-e róla, hogy itt vélhetően egy igazi telek mutyi volt!
Az végső igazolást az adta, hogy a vasutat belevezetik egy évszázados patak-mederbe, nádasba.
...így a patak most a szántóföldre folyik
Lehet itt altalajcserét csinálni, vizet szívatni, de legjobban az állampolgárok adóját fosztogatni.
Tudjuk a válaszokat - nem titok -, hogy mit mondanak, a tervek szerint épül a pálya, reméljük a tervező kellően elgondolkodik. Hacsak nem azt fogja mondani, neki kiadták, hova kell tervezni!